ubuntu 14.04
Når en video afspilles med vlc virker lyden.
Utube og alle andre virker ikke. Jeg har geninstalleret flash plugin. Stadig ingen lyd.
Jeg har geninstalleret youtubeallhtml5. Stadig ingen lyd. Gnash er installeret.
Nogen forslag? Tak.
lyd på youtube mv er væk
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: lyd på youtube mv er væk
Fjern gnash, tjek i lydindstillinger (mens det spiller) om du har muttet programmet. Prøv Chrome.
-
- Forfatter
- IRC nickname: Blueeyez
Mens du ser en video på youtube i firefox og flash skal ikke være installeret. Hvad så hvis du bruger pil tasten op? i HTML5 udgaven af youtubes videoafspiller skruer du op og ned for lyden på den front..
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk
Tak for svar.
Jeg testede med chromium. Lyden virkede på utube.
Hefter afinstallerede jeg gnash, flashplugin i synaptic package manager. I firefox addon afinstallerede jeg youtube all html.
Da jeg genstartede computeren, virkede utube, mv med lyd. Hvordan det ellers er muligt? html5 symbolet i utube er væk.
Er det en fejl ved html5 addon'et? Det har virket i længere tid.
I firefox addon kan jeg se, at der er forskellige html5 addons. Skal jeg vælge en anden end ovennævnte?
Jeg testede med chromium. Lyden virkede på utube.
Hefter afinstallerede jeg gnash, flashplugin i synaptic package manager. I firefox addon afinstallerede jeg youtube all html.
Da jeg genstartede computeren, virkede utube, mv med lyd. Hvordan det ellers er muligt? html5 symbolet i utube er væk.
Er det en fejl ved html5 addon'et? Det har virket i længere tid.
I firefox addon kan jeg se, at der er forskellige html5 addons. Skal jeg vælge en anden end ovennævnte?
-
- Admin
Jeg er ikke bekendt med nogen af dem, men hvis ikke du har flash installeret bruger du automatisk html5 udgaven af YouTube. Jeg plejer blot at gå ind på YouTube / html5 for at aktivere det frem for flash så jeg ser heller ikke rigtig fordelen ved at bruge et plugin.
Tak for svar. Jeg geninstallerede flashplugin. Genstartede. Lyden virker ikke på utube med firefox. Med andre browsere virker utube lyd. Afinstallerede flashplugin. Genstartede. Lyden virker på utube med firefox. Dvs det er noget med firefox og flashplugin, der ikke virker mere. Er det en generel fejl? Eller kun på min computer?
Jeg vil gerne ikke bruge flash, men nogle steder skal man bruge flash? Fx mp3 download shops? Når man hører et lydklip, er det ikke flash?
Jeg vil gerne ikke bruge flash, men nogle steder skal man bruge flash? Fx mp3 download shops? Når man hører et lydklip, er det ikke flash?
-
- Admin
Nej det er kun dig der har problemet.
AJenbo skrev:Fjern gnash, tjek i lydindstillinger (mens det spiller) om du har muttet programmet.
Jeg antager, at dr bruge flash til lyd og billede. Jeg startede en udsendelse i dr, ingen lyd. Jeg åbnede sound settings. Alle lydindstillinger så rigtige ud. Jeg prøvede at klikke mellem indstillingsmulighederne under output. Da jeg klikkede tilbage til den oprindelige indstilling, analog output, begyndte lyden at virke.
Dvs på min computer er der et eller andet med forbindelsen ml firefox, adobe flash og alsa, der er usikker.
Dvs på min computer er der et eller andet med forbindelsen ml firefox, adobe flash og alsa, der er usikker.