Java i Ubuntu?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
ubuntun00b

Java i Ubuntu?

Indlæg af ubuntun00b »

Hej med jer!

Jeg har nu haft Ubuntu (skiftet fra Windows) i noget tid og er blevet rigtig glad for det. Her den 1. november blev e-boks jo lovpligtigt, så det er jeg af gode grunde nødt til at have til at fungere på min maskine.

Der er dog det problem, at når jeg prøver at logge ind, siger den at jeg er nødt til at have det nødvendige plugin for at kunne logge ind. Når jeg efterfølgende trykker på "Installer plugin..." skriver den at ingen passende plugins blev fundet. Det forvirrer mig, for jeg har ingen problem medat logge ind med Nem-ID på min netbank fra Ubuntu. Jeg har snakket med supportfolene hos e-boks og de kunne ikke hælpe mig, andet end at sige at jeg skulle installere den seneste version af Java.

Hvordan får jeg denne installeret. Nogle der kan hjælpe? Det ville være fantastisk!

På forhånd tak!
Ivan
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Java i Ubuntu?

Indlæg af Ivan »

icedtea-7-plugin skulle installere java
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
ubuntun00b

Indlæg af ubuntun00b »

Ivan skrev:icedtea-7-plugin skulle installere java

Det virker! Tusind tak!
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Din netbank har opgraderet til JavaScript (ikke relateret til Java) udgaven af NemID, det har e-boks desværre ikke endnu.
Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
IRC nickname: Blueeyez

Indlæg af Blueeyez »

e-boks og andre nemid relaterede logins skulle gerne stoppe med at bruge Java inden 2015 hvis alt går som det skal!
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk