Hej
Jeg har netop lavet en tasteturgenvej, der tilpasser vindue horisontalt med crtl-alt-mellemrum. Det fungerer fint, men jeg undrer mig over der ikke ligesom er lavet en standard, for alt det man kan eller ihvertfald for de mest benyttede.
Mit spørgsmål er om der findes en sådan "standard" for jeg kan ikke finde den. I min optik vil det være en fordel, at det er de samme genveje, der gælder.............også når man ikke lige sidder ved sin egen PC, Nogen genveje er jo også mere naturlige end andre, men det er jo ikke sikkert man selv hitter en god intuetiv genvej
Tasteturgenveje,standard
-
- Geografisk sted: Falster
Tasteturgenveje,standard
Kører på gl. Labtop og mini PC
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Tasteturgenveje,standard
Compiz kan mange ting og det er nok ikke lige muligt at finde logiske genveje for dem alle som ikke er brugt af andre funktioner.
I Windows er det Windows+Shift+Pil-op
-
AJenbo skrev:Compiz kan mange ting og det er nok ikke lige muligt at finde logiske genveje for dem alle som ikke er brugt af andre funktioner.
Det kan jeg godt se og det der er logisk for mig, behøver jo ikke at være logisk for andre. Jeg syntes f.eks. min er mere mere logisk end den der er i Windows.
Jeg kunne bare godt tænke mig der var lidt flere "pre-definerede" end de 8 der er defineret ved installationen af Ubuntu også for at undgå at komme til, at bruge genveje, der bruges i andre og mere vigtige funktioner
Under alle omstændigheder gav du mig en ide, til at låne genvejene fra Windows
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Jeg er ikke 100% sikker om jeg forstår hvad du mener. Hvis du sidder ved en PC med et numpad, så prøv CTRL+ALT+tal_på_numpad. Alle tallene tilpasser det aktuelle vidue på en bestemt måde meget logisk i forhold til tallenes placering på numpad (dette gælder i unity).
EDIT: Du bruger så ikke unity (standard ubuntu). Så gælder det nok ikke for dig.
EDIT: Du bruger så ikke unity (standard ubuntu). Så gælder det nok ikke for dig.
-
zob skrev:Jeg er ikke 100% sikker om jeg forstår hvad du mener. Hvis du sidder ved en PC med et numpad, så prøv CTRL+ALT+tal_på_numpad. Alle tallene tilpasser det aktuelle vidue på en bestemt måde meget logisk i forhold til tallenes placering på numpad (dette gælder i unity).
Det var dog fantastisk og jo det gælder også for mig
TAK for tippet
-
- Redaktør
Nå fedt. Jeg har ikke brugt gnome-fallback ret meget.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Funktionen lever i Compiz så det giver god mening at den er der med fallback hvis man køre det via Compiz.
Jeg syndes det er meget fanzy at ctrl+alt+5 skifter mellem fuld størrelse og maximeret.
Mit forslag til en "logisk" ubuntu genvej for at strække et vindu horisontalt ville nok være ctrl+alt+shift+5/8/2, men det er måske også lidt mange taster
Jeg syndes det er meget fanzy at ctrl+alt+5 skifter mellem fuld størrelse og maximeret.
Mit forslag til en "logisk" ubuntu genvej for at strække et vindu horisontalt ville nok være ctrl+alt+shift+5/8/2, men det er måske også lidt mange taster
-
- Redaktør
Det er i hvert fald mange. Inden jeg forstod at jeg ikke behøvede at holde alle bogstaverne nede på samme tid, har jeg en enkelt gang eller to taget næsen i brug når jeg skulle lave "det magiske reboot", det bliver besværligt i længden: http://en.wikipedia.org/wiki/Magic_SysRq_key