Har lagt Libreoffice-startcenter låst på skrivebordet, men kan ikke åben den herfra, får jeg flg. meddelelse
Libreoffice-startcenter låst på skrivebord
Programopstarteren “libreoffice-startcenter.desktop” er ikke markeret som betroet. Hvis du ikke ved hvor denne fil kommer fra, kan det være usikkert at starte den.
Under egenskaber får jeg, at vide jeg ikke er ejeren
Åbner jeg den fra "programmer" er der ingen problemer og der er ikke problemer med andre app jeg har liggende på skrivebordet.
Nu er det ikke specielt vigtigt for mig, men jeg undres da......................................
-
- Geografisk sted: Falster
Kører på gl. Labtop og mini PC
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Libreoffice-startcenter låst på skrivebord
Hvordan har du oprettet den?
højerklik, egenskaber, rettigheder og sæt den til at den må eksekveres.
Hvis ikke du kan gøre det kan du overtage ejerskabet af filen med følgende kommando:
dit-bruger-navn skal udskiftes med dit brugernavn og Sti/til/filen.desktop skal udskiftes med stien til den fil du vil overtage.
højerklik, egenskaber, rettigheder og sæt den til at den må eksekveres.
Hvis ikke du kan gøre det kan du overtage ejerskabet af filen med følgende kommando:
Kode: Vælg alt
sudo chown dit-brugernavn: Sti/til/filen.desktop
dit-bruger-navn skal udskiftes med dit brugernavn og Sti/til/filen.desktop skal udskiftes med stien til den fil du vil overtage.
-
Det duede ikke rigtigt, men har fundet løsningen. Der var skrevet rigtig meget om nøjagtig samme problem i et andet forum (http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-2121633.html) og man skulle bare
Utrolig hvad stædighed fører med sig Dejligt med dette forum, hvor man får god sparring
December 28, 2013, 19:12
Trin 1-Højreklik program. . Åbn og åbne egenskaber
Trin 2-Under "Tilladelser" fanen, se efter "Udfør"
. Trin 3-Sæt et flueben i boksen ved siden af "Tillad fuldbyrdende fil som et program" Program bør nu starte. Havde det samme problem efter at skabe skrivebordsikoner, så snart jeg gjorde, at de programmer iværksat og arbejdede.
Utrolig hvad stædighed fører med sig Dejligt med dette forum, hvor man får god sparring
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Det var så også mit første forslag som jeg skrev i anden linje men godt at du fik det løst
-
AJenbo skrev:Det var så også mit første forslag som jeg skrev i anden linje men godt at du fik det løst
Sorry, den misforstod jeg, troede jeg skulle ændre i toppen under "ejer" og det kunne jeg ikke.
Du må da også ha fornemmet at jeg skal ha det ind med te-skeer