Multitasking og museproblemer

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Patric2650

Multitasking og museproblemer

Indlæg af Patric2650 »

Hej alle i skønne mennesker.
Jeg er ny inden for Ubuntu, og har allerede efter 10 min fundet det irriterende at mit venstreklik med musen fungere og fungere ikke, alt efter hvad den har lyst til, nogen gange kan jeg hverken scroll eller venstre eller højre klikke

og min anden henvendelse til jer er at, jeg allerede har oplevet at hvis jeg har Firefox åbent, så gider den nogle gange ikke bruge vinduet, imens jeg har firefox kørende, men hvis jeg lukker kan jeg godt, f.eks. gå ind i indstillinger ??? tak på forhånd håber i svare hurtigt :)
Klaus Rasmussen
Admin
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Multitasking og museproblemer

Indlæg af Klaus Rasmussen »

Hej patrick og velkommen til forum.

Prøv at logge ud og log ind som gæst, er det så det samme?
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 24.04.1 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Multitasking og museproblemer

Indlæg af lath »

Patric2650 skrev:Jeg er ny inden for Ubuntu, og har allerede efter 10 min fundet det irriterende at mit venstreklik med musen fungere og fungere ikke, alt efter hvad den har lyst til, nogen gange kan jeg hverken scroll eller venstre eller højre klikke

3 simple ting du kan afprøve:
  • Hvis det er en trådløs mus: Har du prøvet at skifte til nogle friske batterier? Et næsten opbrugt batteri kan få spændingen fra det batteri til at svinge op og ned tæt på den grænse hvor elektronikken virker / ikke virker.
  • Andre ting kan være snavs der blokerer for lys fra en lysdiode , eller fotodioden som modtager lyset. Mekaniske kontakter slides også over tid.
  • Har du prøvet med en anden mus?
    Hvis det virker med den anden mus, er den mus du bruger nu nok defekt.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags