GeoCaching

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
kentbruun
Geografisk sted: Haderslev

GeoCaching

Indlæg af kentbruun »

Hej Ubuntu Bruger

Jeg er næsten nybegynder af systemet Ubuntu, men meget overasket over,
hvor stabil og nemt det køre, når man først har prøvet de forskellige funktioner.

Det første man skal omskifte sig selv til er de nye navne på programmer.

I min fritid, er jeg "Skattejæger" og har i lang tid brugt programmet Gamin Base Camp,
Dette kan jeg kun få til at køre med emulgator programmet Wine.

Mit spørgsmål er nu, findes der et open source program der ellers er rigtig godt til maps og koordinater.
prøver lige nu Merkaartor, men det er ikke helt det rigtige program.

Jeg køre lige nu Ubuntu 10.04 fuld installeret på en Laptop 2800+ 1 giga ram uden problemer andet end at
computerens grafik kort, er svagt.
Garmin Comunicater er installeret og køre ( Program der læser / skriver mellem GPS og Computer )

Med Venlig Hilsen
KentBruun

Må også gerne PM mig ;-)
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: GeoCaching

Indlæg af AJenbo »

10.04 er undgået og der laves der for ikke længere software til den og der kommer kun server relateret sikkerheds opdateringer (disse stopper også om ½ år). Du bør derfor opgradere til 12.04 eller 14.04.
Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

Indlæg af Kurt Christensen »

Denne ligger i softwarecenteret, http://wiki.openmoko.org/wiki/Advanced_Geocaching_Tool_for_Linux .
Om den kan køre i 10.04 som ikke vedligeholdes mere ved jeg ikke?
Når lejligheden byder sig.
martin joergensen
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af martin joergensen »

Hvem går og deler de her gamle cder ud med 10.04 og ældre? Synes vi ser det ofte :)
kentbruun
Geografisk sted: Haderslev

Indlæg af kentbruun »

Takker rigtig mange gange for de hurtigt svar.

Der skrives nu
"Du bør derfor opgradere til 12.04 eller 14.04."

Og jeg køre 10.04 vil ver. 12.04 så være den rigtige til mig,
systemet må helst ikke være for tungt grafisk, da jeg tror det er der min computer har det svage punkt
Ubuntu 10.04 køre rigtig godt, og vil da gerne opgradere, men hvilken ver. skal jeg så vælge ?

Prøvede Lubuntu der endte med grå striber på hele skærmen, og døde der.

Nu når jeg kommer hjem, fra arbejde, vil jeg prøve det Geo program og se om det ikke kan køre

KentBruun
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Var det Lubuntu 14.04 du prøvede? Det ville være den mest optimale, men hvis grafikken ikke fungere er det selvfølgelig et problem.

Grafikkoret i din maskine ser ud til at være VIA ProSavage KN400 hvilket ikke har ordentlige drivere til Linux. Maskinen vil der for ikke være i stand til at trække Ubuntu, det er nok også grunden til at du får grafik fejl ved nogle versioner. Du kan eventuelt prøve om grafikken virker med Lubuntu 12.04, det er teknisk set ikke en LTS men den deler arkiv med Ubuntu 12.04 LTS og du vil der med stadig modtage opdateringer til det meste og software burde fungere problemfrit med et. Du kan hente den her:
http://cdimage.ubuntu.com/lubuntu/releases/12.04/release/lubuntu-12.04-desktop-i386.iso