GeoCaching

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
kentbruun
Geografisk sted: Haderslev

GeoCaching

Indlæg af kentbruun »

Hej Ubuntu Bruger

Jeg er næsten nybegynder af systemet Ubuntu, men meget overasket over,
hvor stabil og nemt det køre, når man først har prøvet de forskellige funktioner.

Det første man skal omskifte sig selv til er de nye navne på programmer.

I min fritid, er jeg "Skattejæger" og har i lang tid brugt programmet Gamin Base Camp,
Dette kan jeg kun få til at køre med emulgator programmet Wine.

Mit spørgsmål er nu, findes der et open source program der ellers er rigtig godt til maps og koordinater.
prøver lige nu Merkaartor, men det er ikke helt det rigtige program.

Jeg køre lige nu Ubuntu 10.04 fuld installeret på en Laptop 2800+ 1 giga ram uden problemer andet end at
computerens grafik kort, er svagt.
Garmin Comunicater er installeret og køre ( Program der læser / skriver mellem GPS og Computer )

Med Venlig Hilsen
KentBruun

Må også gerne PM mig ;-)
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: GeoCaching

Indlæg af AJenbo »

10.04 er undgået og der laves der for ikke længere software til den og der kommer kun server relateret sikkerheds opdateringer (disse stopper også om ½ år). Du bør derfor opgradere til 12.04 eller 14.04.
Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

Indlæg af Kurt Christensen »

Denne ligger i softwarecenteret, http://wiki.openmoko.org/wiki/Advanced_Geocaching_Tool_for_Linux .
Om den kan køre i 10.04 som ikke vedligeholdes mere ved jeg ikke?
Når lejligheden byder sig.
martin joergensen
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af martin joergensen »

Hvem går og deler de her gamle cder ud med 10.04 og ældre? Synes vi ser det ofte :)
kentbruun
Geografisk sted: Haderslev

Indlæg af kentbruun »

Takker rigtig mange gange for de hurtigt svar.

Der skrives nu
"Du bør derfor opgradere til 12.04 eller 14.04."