Man kan hente mailpile beta https://github.com/pagekite/Mailpile/releases.
Jeg kan ikke finde specifikke instruktioner om at installere på ubuntu. Hvis du har installeret mailpile beta, vil jeg gerne se, hvordan du gjorde?
Skal man compilere, som beskrevet her https://help.ubuntu.com/community/CompilingEasyHowTo?
Tak.
har du installeret mailpile beta på ubuntu 14.04?
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: har du installeret mailpile beta på ubuntu 14.04?
Ja, hvis du henter kilde kode skal det compiles/oversættes for at kunne køres. Det spørgsmål er forresten formuleret som en befaling.
Tak for svar. Jeg har prøvet at compilere linphone. Det lykkedes ikke. Især kan jeg ikke finde ud af den del, der handler om i hvilken folder, man gør hvad. Er der en standard for i hvilke foldere, man gør compileringen?
-
- Admin
Der hvor Make filen ligger.
-
- Geografisk sted: Rudkøbing
Er det ikke betaen man får gennem git ?
Hvis git ikke er installeret
klon kilden
ind i mappen
Hent det nødvendige
start mailpile
Hvis git ikke er installeret
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install git
klon kilden
git clone https://github.com/pagekite/Mailpile.git
ind i mappen
cd Mailpile
Hent det nødvendige
sudo make debian-dev
start mailpile
./mp
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
Tak for svar
Jeg udførte instruktionerne og mailpile blev installeret og kan startes.
Mailpile bliver downloaded ind i home folder'en. Inden man compilerer, kan man flytte mailpile folder'en til et andet sted, hvis cd ændres tilsvarende før compilering?
Er der en standard for, hvor man compilerer et program? Bliver et program installeret i den folder, hvor det bliver compileret?
sudo make debian-dev er det en generel anvendelig command, når man henter fra github?
Jeg udførte instruktionerne og mailpile blev installeret og kan startes.
Mailpile bliver downloaded ind i home folder'en. Inden man compilerer, kan man flytte mailpile folder'en til et andet sted, hvis cd ændres tilsvarende før compilering?
Er der en standard for, hvor man compilerer et program? Bliver et program installeret i den folder, hvor det bliver compileret?
sudo make debian-dev er det en generel anvendelig command, når man henter fra github?
-
- Admin
gtr skrev:Mailpile bliver downloaded ind i home folder'en. Inden man compilerer, kan man flytte mailpile folder'en til et andet sted, hvis cd ændres tilsvarende før compilering?
Du kan flytte det lige hvor hen du vil og på hvilken som helst måde du ønsker, ja den du forslå ville også virke.
gtr skrev:Er der en standard for, hvor man compilerer et program?
Der er flere standarder alt efter hvilket sprog programmet er skrevet i. Denne her var med make script hvilket nok er en af det mest brugte når der tales om at compile kode, nogle gange er det dog nødvendigt at konfigurere projektet først.
gtr skrev:Bliver et program installeret i den folder, hvor det bliver compileret?
Nej, du har ikke installeret programmet du køre det blot fra der hvor det blev compilet. Nogle make scripts har også et mål til at installere programmet som man kan køre efterfølgende, men det ser ikke ud til at være tilfældet her. Så hvis du vil "installere" det må du kopiere det til et passende sted selv.
gtr skrev:sudo make debian-dev er det en generel anvendelig command, når man henter fra github?
Nej, github handler kun om at downloade. make er generelt for make scripts og debian-dev er navnet på det mål som det her projekt har specefikt for Debian baseret systemer.
-
- Geografisk sted: Rudkøbing
Vil lige sige at jeg ikke har styr på git, men læste en artikel i Linux Format september 2014 udgaven om installation af mailpile, prøvede selv, og postede kommandoerne her i foraet.
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h