Thunderbird tegnstørrelse

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
vovsen
IRC nickname: vovsen
Geografisk sted: GENTOFTE

Thunderbird tegnstørrelse

Indlæg af vovsen »

Hej folks.
Så er den blevet gal med tegnstørrelsen i postprogrammets menuer m.m.
Kan sagtens justere størrelsen i meddelelserne.

Jeg kan dog ikke finde nogen steder hvor man justerer tegnstørrelsen på mappetekst og Beskeder.

Ikonjustering ændrer toplinien og Ctrl++/- klarer tekst på alm skærm m.m. men altså ikke de nævnte.
Senest rettet af vovsen 26. sep 2014, 17:00, rettet i alt 1 gang.
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Thunderball tegnstørrelse

Indlæg af zob »

Jeg bliver nødt til at skal have det beskrevet lidt mere forståeligt hvis jeg skal være til nogen hjælp. Jeg forstår faktisk ikke hvad mappetekst og beskeder er. Er det den tekst hvor der f.eks. står Indbakke og Udbakke?
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Taler vi Thunderbird? Jeg mener det kan gøres for alle programmer ved at sætte tekst skalering under systemindstillinger->skærm
vovsen

Indlæg af vovsen »

Thunderbird - sæfølig Oups
@zob Det var mappenavnene og postemneteksten der var bittelille og ikke ville blive reguleret.
@Anders Dén mulighed havde jeg været igennem.

Nu har jeg lige startet maskinen op igen - problemet er forsvundet.
Til gengæld er billederne i reklamemails blevet væk. Jeg havde tidligere en brik med 'vis billede' som kunne laves permanent. Den er væk nu. Den kommer måske pludselig frem igen. ;-D
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Ellers kan du gå ind i Thunderbirds Edit->Preferences->Privacy
Her kan du tillade "Remote content" (billeder f.eks.) for alle mails eller du kan finindstille ved at klikke på "Exceptions" og lave dine indstillinger for enkelte afsendere der.

Hvis du bare vælger tillad for alle skal du være opmærksom på at nogle afsendere af spam, så vidt jeg har forstået, bruger dette til at tjekke om din adresse er god nok, fordi du forbinder til deres server for at hente billederne. OK, jeg kan lige pludselig mærke at det er noget viden jeg har fra 1999, men det er sikkert næsten korrekt.
vovsen

Indlæg af vovsen »

Yeps zob det var nok der jeg fandt ind selv - nu virker det normalt igen :-D
Jeg er obs på muligheden, men det er jo ikke meget de kan få ud af dét stunt her. Jeg er ret opmærksom på hvad jeg roder mig ud i. Dog kan smuttere forekomme. Reklamer er ikke just noget jeg er overrendt af da jeg afmelder hvis det er 'out of order'.

Tusind tak for opmærksomheden.