Alternativ til mysql workbench

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Alternativ til mysql workbench

Indlæg af Christian.Arvai »

Hejsa venner.

Jeg er ved at læse til datamatiker, og er pt i gang med SQL databaser. Vi bruger mysql workbench, og i det omfang at det er i undervisningen, kan jeg nok overleve med det. Men mysql workbench har en tendens til at fryse, hvilket sker for flere af os, så jeg vil gerne finde et alternativ fra repo i Ubuntu.

Hvad vil i anbefale mig?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Alternativ til mysql workbench

Indlæg af lath »

Christian.Arvai skrev:Hejsa venner.

Jeg er ved at læse til datamatiker, og er pt i gang med SQL databaser. Vi bruger mysql workbench, og i det omfang at det er i undervisningen, kan jeg nok overleve med det. Men mysql workbench har en tendens til at fryse, hvilket sker for flere af os, så jeg vil gerne finde et alternativ fra repo i Ubuntu.

Hvad vil i anbefale mig?

mysql workbench findes også i ubuntu repoet.
Er det den der fryser? Jeg har ikke haft knas med den.
Tag et kig på antal samtidige forbindelser. Husk at lukke forbindelserne i jeres kode - for ellers bliver dens ressourcer brugt op og database serveren bliver utilgængelig.
I skal måske også opjustere mængden af åbne file handles per program i kernen (netværksforbindelser bruger også 1 file descriptor) - det ordnes vist-nok med sysctl.

Der er en CLI klient til MySQL - godt for os der kan lide at bruge terminalen, og alle andre vil muligvis nok hade at bruge en "DOS" skærm og en tekst kommando.

Der findes også web-baserede værktøjer, der kræver PHP - kan meget muligt være for omfattende for bare at få en grafisk GUI.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Åhh my bad, det er under Win7/64bit at det driller. Jeg kigger lige på det i softwarecenter nu.

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install phpmyadmin

Hvis din database er installeret lokalt burde du derefter kunne åbne følgende i en browser:
http://localhost/phpmyadmin

https://help.ubuntu.com/community/phpMyAdmin

Ellers er det jo bare den hårde måde, skriv denne kommando i en terminal

mysql -u root -p

(eller en anden bruger)...

Her er lidt at komme igang på:
https://www.digitalocean.com/community/tutorials/a-basic-mysql-tutorial

EDIT: Du fik den lige alligevel, selv om jeg nu ser det var windows. Keine anung...
Jeg har som Lath heller ikke haft problemer med mysql workbench, men det er længe siden jeg sidst rigtig har haft hænderne i det. I øjeblikket er alt gennem terminalen på serverne på arbejde.

EDITEDIT: phpadmin kræver at du i forvejen har en LAMP-stack kørende:
https://help.ubuntu.com/community/ApacheMySQLPHP#Phpmyadmin_and_mysql-workbench
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Vi bruger også mysql-server, som jeg også installere nu. Det ser faktisk stort set ens ud vedr. mysql workbench, så det skal nok blive en succes :)

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Det var så dagens lektier, helt uden at få grå hår over at maskinen fryser. Mysql workbench virker perfekt, men jeg vil da lige se, hvad der ellers er af spændende muligheder.

AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Jeg ville også forslå phpMyAdmin. Er du på Windows kan du eventuelt gøre installere XAMPP (kommer også med sin egen MySQL). Jeg mener også phpMyAdmin kan forbinde til en anden servere hvis det et krav for jer at data basen skal ligge på en af skolens servere, det er dog meget lang tid siden jeg har prøvet det.

Lath nævnte noget om at løbe tør for forbindelser. MySQL kan sættes op så der bliver reserveret en forbindelse til en admin bruger. På den måde kan din applikation lave alt det spektakel den ønsker (under dens egen bruger) uden at det blokere for at du kan administrere databasen.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Følgende dækker de tre pakker i repo:

sudo apt-get install mysql-workbench mysql-client mysql-server