Windows tema

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
munchped

Windows tema

Indlæg af munchped »

Hej,
Jeg har lagt Lubuntu 14.04 på en gammel bærbar. Meningen er at jeg vil forære den til et barn i 1. klasse. Derfor ville jeg godt lægge et tema på, så brugerfladen lignede Windows mest muligt. Jeg har fundet flere anvisninger på nettet, men enten mangler de nødvendige filer når jeg forsøger at hente dem, eller også virker det ikke når jeg forsøger at installere dem. Er der nogen der har en skudsikker anvisning til hvordan man gør?
På forhånd tak.
Munchped
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Windows tema

Indlæg af AJenbo »

Min holdning er at hvis det ligner men ikke er Windows forvirre det mere end det gavner, men jeg har dog set ældre menesker som først kunne forene sig med Windows 7 efter de fik standart baggrundsbilledet fra XP på skærmen.
Dan Hansen
Geografisk sted: Eidsvoll / Norge

Indlæg af Dan Hansen »

Jeg tror unger er meget hurtige til at tilpasse sig lige meget hvordan det ser ud. Mine to drenge fik en gammel computer med Linux Mint på en gang (da de var seks og syv år gamle), og det gik ikke mange minuter før de havde fuld kontrol på hvordan det hele fungerte :)

Siden har de prøvet Ubuntu med Unity 2D (pga gammel maskine), og Ubuntu med både KDE og gnome, og de har overhovedet ingen problemer med det. De trykker på de ikonerne de kender, og det er det. Det går helt sikkert fint med "standard" Lubuntu :)

Mvh Dan
Asus X207N - 32GB eMMC - 4GB RAM - KDE Neon 5.21.13 (Ubuntu 20.04 LTS) - Kernel 5.4.0-67-generic
Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

Indlæg af Kurt Christensen »

Når lejligheden byder sig.