Kan ikke tømme papirkurv.

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
zerben

Kan ikke tømme papirkurv.

Indlæg af zerben »

Hej.Jeg har en papirkurv der ligger noget i men selv ved at se skjulte filer er der ikke nogle filer man kan se.Den viser dog i ikonet at der er noget i kurven.Hvordan tømmer man den?Jeg har søgt på forummet men ikke fundet noget der beskriver en løsning på problemet.
Klaus Rasmussen
Admin
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Kan ikke tømme papirkurv.

Indlæg af Klaus Rasmussen »

Har du haft en USB-pind tilsluttet, hvor du har slettet noget?
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 24.04.1 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Har oplevet det nogle gange, men efter en genstart har den altid været vist korrekt bagefter.
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Ja men den har været tilsluttet igen og forsøgt tømt og da det altid (næsten) lykkedes tror jeg ikke det er den.Jeg har formateret min usb nøgle med g-parted og derefter forsøgt igen med det samme resultat.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

zerben skrev:Hej.Ja men den har været tilsluttet igen og forsøgt tømt og da det altid (næsten) lykkedes tror jeg ikke det er den.Jeg har formateret min usb nøgle med g-parted og derefter forsøgt igen med det samme resultat.

Hvis du har formatteret et block device (=en harddisk/en USB flash pind/et USB drev/et SD kort etc), så har kernen nogle gange en kopi af partitiontabellen, som ikke er korrekt - det kan fikses med den her kommando:

Kode: Vælg alt

sudo partprobe -s

Du kan nøjes med:

Kode: Vælg alt

sudo partprobe

... hvis du ikke vil have en opgørelse over partitions.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Det er gået i sig selv efter et par genstarter.Tak for hjælpen.