AbiWord og store filer på Windows share

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
ksor
IRC nickname: KSor
Geografisk sted: Århus V

AbiWord og store filer på Windows share

Indlæg af ksor »

Jeg vil åbne et dokument på et Windows Share, som jeg har lavet via Gigolo.

Dokumentet har et størrelse på 54Mb.

Efter 10 minutters venten opgav jeg.

Kopierede dokumentet til der lokale skrivebord på få sekunder, og herefter kunne det åbnes på 5-7 sekunder.

Hvorfor nu lige det DEN store forskel ?
Mvh
KSor, Århus V
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: AbiWord og store filer på Windows share

Indlæg af AJenbo »

Hvis der forgår meget ikke-kontinuerlig adgang af filen kan det have en betydning. Det lyder dog mærkeligt at det skulle tage så lang tid. Har du prøvet at lade den stå til den faktisk kommer frem, måske understøtter AbiWord slet ikke at åbne filer over et netværk via Gigolo, og så er det jo lidt et andet problem der er tale om.
ksor

Indlæg af ksor »

AJenbo skrev:Hvis der forgår meget ikke-kontinuerlig adgang af filen kan det have en betydning. Det lyder dog mærkeligt at det skulle tage så lang tid. Har du prøvet at lade den stå til den faktisk kommer frem, måske understøtter AbiWord slet ikke at åbne filer over et netværk via Gigolo, og så er det jo lidt et andet problem der er tale om.

AbiWord understøtter det at åbne filer på Windows shares, idet det fungerer med et mindre dokument.

Det mærkelige er, at der ved store dokumenter er meget stor variation i tiden det tager at åbne, og det må jo have noget specifikt med mit netværk at gøre.

Jeg har prøvet flere gange med dette store dokument på de 54Mb, og det varierer fra 10 sek til så lan tid, at jeg opgiver.

Der var ikke nogen traffik på mit netværk, medens jeg afprøvede det - måske noget "housekeeping", men ingen brugere ud over mig selv.

Da jeg havde konstateret dette, slettede jeg egentlig denne tråd igen, men du må åbenbart have været igang med at besvare den, siden sletningen ikke er gennemført.

Men konklusionen er vel, at det er et specielt forhold i min netværksstruktur, så det lever jeg med.
Mvh
KSor, Århus V
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Ja, det er nok en kombination af filens indhold (nødvendigt med mange små forespørgsels) og måden dit netværk fungere på. Har du prøvet med en anden Office pakke eks. LibraOffice, nogle gange kan letvægts programmer have valgt at fokusere på at spare hukommelse, men det kan gå ud over hastigheden ved store opgaver.
ksor

Indlæg af ksor »

AJenbo skrev:Ja, det er nok en kombination af filens indhold (nødvendigt med mange små forespørgsels) og måden dit netværk fungere på. Har du prøvet med en anden Office pakke eks. LibraOffice, nogle gange kan letvægts programmer have valgt at fokusere på at spare hukommelse, men det kan gå ud over hastigheden ved store opgaver.

Hvis det bliver et problem for brugeren (en ældre person), hvilket jeg IKKE tror, så kan vi jo overveje at skifte til LibraOffice.

:)
Mvh
KSor, Århus V