Knas med Firefox 28.0 (memory leak), Ubuntu 12.10

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Knas med Firefox 28.0 (memory leak), Ubuntu 12.10

Indlæg af lath »

Jeg har temmlig store problemer med Firefox 28.0 lige for tiden, og af samme grund skrives det her indlæg med Google Chrome browseren.
Problemerne begyndte efter at browseren blev opdateret fra den tidligere vesion til version 28.0.

Memory leak:
Den crashede tidligere idag, og jeg har rapporteret til upstream - så jeg hører nok snart noget fra en af udviklerne fra Mozilla Foundation.

Efter crashed og en genstart åd den hurtigt 2,5 GB fysisk RAM samt 256 MB fra swap.

Kode: Vælg alt

sudo smem

giver på det tidpunkt hvor den brugte al den hukommelse: http://paste.ubuntu.com/7230643/
(kig på sidste linie)

Efter en hurtig:

pkill firefox

så skriver

free -m

det her: http://paste.ubuntu.com/7230661/

Den gik helt amok.
Den åd ret præcist 2 GB fysisk RAM = 50% af hukommelsen ekstra på noget der ligner et splitsekund, da jeg besøgte en bestemt webside hos http://edis.at/ som har min VPS.
- og det var så det 2. link jeg besøgte i den Firefox session.

Nu får vi at se hvad Mozilla Foundation siger til min fejlrapport.
Er du ramt af en ligende fejl så skriv også gerne her i tråden - men kun hvis det er om Firefox 28.0 og et alt for højt hukommelsesforbrug.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
lath

Re: Knas med Firefox 28.0 (memory leak), Ubuntu 12.10

Indlæg af lath »

RrrrrRR, igen! :evil: :evil: :evil: - og nu fucker Mozilla Thunderbird også op i det ved at emails bliver flyttet tilbage hvor de kom fra - uden at jeg gør noget som helst. :shock:

Jeg er i gang med at grave i de her fejl (både den med Firefox og T-bird).

Firefox fejlen er tilsyneladende også på Windows 7:
http://stackoverflow.com/questions/22638663/firefox-28-only-win7-crash-after-js-memory-leak
- og det lader til at være JavaScript fortolkeren der er problemet.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
lath

Indlæg af lath »

Jeg startede Firefox op i safe-mode idag.
Det virkede fint, så jeg prøvede at fjerne et plugin der for nogen tid siden har givet mig lignede form for knas: xul-ext-ubufox pakken. (Jeg havde gemt den oplysning i en lille tekst fil i mit filsystem).
Den blev fjernet med:

sudo apt-get purge xul-ext-ubufox

Det virker fint lige nu. :D
Jeg sætter er-løst fluebenet i mit indlæg her, hvis Firefox opfører sig stabilt.

Apropos Mozilla Thunderbird, så kører den også fint efter at jeg har frataget den muligheden for at tilgå mine Gmail konti.

/Lars
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Så skal det istedet fejlmeldes på launchpad.net
lath

Indlæg af lath »

AJenbo skrev:Så skal det istedet fejlmeldes på launchpad.net

Det har du nok ret i. Jeg ser lige om Firefox er stabil, før jeg laver en fejlrapport.
Jeg vil også gerne prøve Firefox 28.0 af i en clean install, hvilket er nemt nok, når man har mange nok computere til sin rådighed.
Det er så først med den nævnte pakke, og så uden pakken.

Årsagen til at jeg gerne vil teste i en clean install, med kun en desktop + Firefox + en X11 terminal er for at udelukke alle andre muligheder.

/Lars