digitalkamera

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
percarl
Geografisk sted: Herlev

digitalkamera

Indlæg af percarl »

Overførsel af billeder fra digital kamera. Hvordan importerer jeg billeder fra kameraet, der er fundet(Caplio R2) og vises på skærmen. Billederne vises også, men udover en knap "importer" nederst i dialogboksen, som jeg selvfølgelig trykker på, kan jeg ikke finde ud af hvordan jeg får billederne "exporteret" til f.eks. billedmappen, men ellers er 7.10 pragtfuldt at røre ved. percarl
Per Carlsen
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

digitalkamera

Indlæg af Artificial Intelligence »

Hvilket program bruger du? Gthumb er kanon og er installeret default på Ubuntu.
percarl

Digit.Kamera

Indlæg af percarl »

Til Artificial. Maskinen åbnede selv gthumb til import, fandt selv kameraet, foreslog en mappe til at gemme i, julo07, men denne "agent"mappe er tom efter import. Derudover har jeg prøvet at køre importen fra slideshow, med samme magre resultat. Jeg er absolut begynder i unix, jeg kender endnu ikke ret mange gloser i det sprog og har også meget brug for, mindst en sætteskipper eksamen til at navigere i programmerne. Percarl
Per Carlsen
kkuhl

digitalkamera

Indlæg af kkuhl »

Jeg er selv nybegynder og bruger gthumb, som dog af urandsagelig årsager ikke åbner automatisk.

Vinduet der åbner automatisk er det samme som hvis du åbner gthumb og vælger "filer" og "Importer billeder". Som du siger finder den selv kameraet, og det eneste man skal gøre er at vælge destinationsmappen "billeder" (eller hvor du nu vil have dem hen) og klikke på "importer".

Så skulle du kunne åbne billederne under "steder" og "billeder" i panelet på din Ubuntu-baggrund.

Er det sådan du gør?
ddv

digitalkamera

Indlæg af ddv »

Der skulle være mulighed for indstille, hvad der skal gøres når et kammara tilsluttes i system-->preferences-->Removable Drives and Media her vælger du kamera.
Undskyld det er på engelsk, men kører den engelske version håber det er til at finde ud af
percarl

digitalkamera

Indlæg af percarl »

Tak for svarene, men desværre er problemet at selvom gthumb laver et smugkik, hvor jeg kan se billederne, er det ikke efterfølgende muligt at få jPeg filerne importeret til billedmappe, kun numrene kommer til syne, det gælder for samtlige fotoprogrammer. Med respektfuld hilsen-percarl[/u]
Per Carlsen