Jeg har igår installeret Lubuntu på min mors pc (dual boot med xp hvor Lubuntu er standardvalget;)) , så hun har kun brugt Lubuntu siden igår.
Hun mangler et program i stil med MS Publisher, så hun kan lave fødseldagskort og lignende.
Libroffice Draw og Scribus er installeret, men syntes ikke rigtigt de er så nemme for hende at bruge, det kunne selvfølgelig være en hjælp med nogle gode skabeloner til disse programmer.
Men er der nogen der kender bedre programmer til opgaven, eller ved hvor der ligger nogle gode skabeloner til ovenstående programmer, vil jeg da gerne læse om det.
Fødselsdagskort program
-
- Geografisk sted: Rudkøbing
Fødselsdagskort program
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
Manjaro på hjemmerullet pc.
-
Re: Fødselsdagskort program
!!!!!!!!!!!!!!!!
Senest rettet af The Joker 28. mar 2014, 19:59, rettet i alt 4 gange.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Inkscape er også en mulighed, men det er nok også for frit til formålet
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Ivan skrev:Jeg har igår installeret Lubuntu på min mors pc (dual boot med xp hvor Lubuntu er standardvalget;)) , så hun har kun brugt Lubuntu siden igår.
Hun mangler et program i stil med MS Publisher, så hun kan lave fødseldagskort og lignende.
Libroffice Draw og Scribus er installeret, men syntes ikke rigtigt de er så nemme for hende at bruge, det kunne selvfølgelig være en hjælp med nogle gode skabeloner til disse programmer.
Men er der nogen der kender bedre programmer til opgaven, eller ved hvor der ligger nogle gode skabeloner til ovenstående programmer, vil jeg da gerne læse om det.
Der er templates (skabeloner) til LibreOffce.
Prøv at skrive birthday i skrivefeltet på http://templates.libreoffice.org
Resultatet af den søgning giver som det første birthday card.
Når sådan en skabelon er hentet ned skal man måske lige oversætte en smule tekst fra engelsk til dansk en gang for alle.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags