Hey alle ubuntu'er
Har lige installeret ubuntu på børnens nyindkøbte mybook m44. Alt virker MEN jeg kan ikke få "pixeline det magiske bibliotek" til at virke. Har installeret wine og de gamle window$ spil kører i det, men ikke pixeline - er der nogen der har et forslag?
Jeg er ikke meget for "Far er det ikke bedre med detder windows, det har Fanny og hun kan godt spille!!!!"
Godt nytår
Henrik
Pixeline
-
- Geografisk sted: Nørresundby
Re: Pixeline
sio2 skrev:Alt virker MEN jeg kan ikke få "pixeline det magiske bibliotek" til at virke. Har installeret wine og de gamle window$ spil kører i det, men ikke pixeline - er der nogen der har et forslag?
Hvad er det præcist, der går galt?
Jeg har selv forsøgt at installere Pixeline på Kubuntu via Wine. Desværre kunne Wine (eller Pixeline) ikke genkende den originale CD, så spillet ville ikke starte.
Har nogen haft held med at køre de senere udgaver af Pixeline på Ubuntu, evt. ved brug af CrossOver Office eller Cedega?
-
Pixeline
sio2 skrev:Jeg kan godt installere Pixeline og få et icon frem - men starte, det vil det ikke.
Så langt havde jeg trods alt gættet, at du var nået.
Hvad er det, der præcist sker, når du forsøger at starte Pixeline? Får du en fejlmeddelelse, eller overhovedet ingenting? Har du prøvet at åbne en xterm og gå til .wine/drive_c (eller hvor du nu har Pixeline installeret) og skrive "wine pixeline.exe" (eller hvad programmets navn er)?
-
- Geografisk sted: Ebeltoft
Pixeline
Jah jeg har snart prøvet alt, både fra terminal og andre computere, men når jeg klikker på iconet sker der ingenting. Jeg får ikke fejlmeddelser eller noget.
Men vi er nået der til hvor hun syntes at Tux faktisk er en sjov fætter og jeg har installeret en masse af de gratis spil der er med.
Har du kunne kører en Pixeline?
Mvh
Henrik
Men vi er nået der til hvor hun syntes at Tux faktisk er en sjov fætter og jeg har installeret en masse af de gratis spil der er med.
Har du kunne kører en Pixeline?
Mvh
Henrik
Fri OSvalg til alle
-
Pixeline
sio2 skrev:Har du kunne kører en Pixeline?
Det nærmeste, jeg er kommet, er via Transgaming Cedega, hvor jeg har prøvet at installere Pixeline Matematik. Jeg når så langt som en sort skærm, hvor der efter et museklik kommer en fejlmeddelelse om manglende hukommelse, og Pixeline går i gang - men uden lyd, og jeg er ikke sikker på, at spillet reagerer på alle de steder, der kan klikkes.
Det er egentlig temmelig tumpet, for så vidt jeg kan bedømme, er Pixelines "backend" vist nok Flash-baseret, og burde uden videre kunne køre på Linux. Men så er der jo lige det med kopibeskyttelsen, som også har gjort livet svært for Windows-brugere, der spiller Pixeline.
-
- Geografisk sted: Valby
Pixeline
dr.dk/oline har jo også en masse små sjove og flotte spil, som burde holde de små beskæftiget. Jeg har kontaktet pixeline, for at opfordre til, at de tester deres spil i wine, før de sender dem på markedet.
Måske I skulle bruge et par minutter på at sende den samme opfordring.
Måske I skulle bruge et par minutter på at sende den samme opfordring.
-
- Geografisk sted: Ebeltoft
Pixeline
God ide - det vil vi gøre.
Oline bliver allerede spillet på fulde drøn, men når man nu har fået en Pixeline i julegave!!!!
Men alt i alt så overlever vi og forsætter med at have et Window$-frit hjem.
Mvh
Henrik
Oline bliver allerede spillet på fulde drøn, men når man nu har fået en Pixeline i julegave!!!!
Men alt i alt så overlever vi og forsætter med at have et Window$-frit hjem.
Mvh
Henrik
Fri OSvalg til alle
-
- Geografisk sted: Køge
Pixeline
Har i prøvet at udforske de børne-spil man kan få på linux? (jeg ved godt det ikke er mange).
-
- Geografisk sted: Køge
Pixeline
Memonix, Childsplay, GCompris (er kanon godt for børn),