Hej - min datter har en 3 år gammel Dell Inspiron mini 1012 og hun skal selvfølgelig bruge den i skolen.
Men hvad sker der så når der er Win XP på PCen ?
Jo den kan ikke koble på skolens trådløse netværk - selv om der ikke er problemer med det hjemme hos os selv.
(Skolen er Billesborg sk. i Køge)
Så jeg har nu installeret Linux Ubuntu 12.4 på den - og det kører fint.
Men jeg kan ikke installerer PlayOnLinux på den - er der nogen af Jer der har prøvet det ?
Skolen kræver nemlig også at eleverne har MS Word på deres PC.
Og så er der jo lidt spil som jeg også gerne vil flytte over på Linux Ubuntu.
Mvh.
Hjælp til Install PlayOnLinux
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Hjælp til Install PlayOnLinux
Hej, og velkommen til forum
PlayOnLinux kan installeres i Softwarecenter. Jeg har ikke prøvet det selv, men jeg har før haft installeret spil i Wine, og metoden er her http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=85&Itemid=91
Jeg tvivler så på at, du kan installere Word på den måde, da Officepakken er integreret i Windows, men det må jo komme an på en prøve.
PlayOnLinux kan installeres i Softwarecenter. Jeg har ikke prøvet det selv, men jeg har før haft installeret spil i Wine, og metoden er her http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=85&Itemid=91
Jeg tvivler så på at, du kan installere Word på den måde, da Officepakken er integreret i Windows, men det må jo komme an på en prøve.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: Hjælp til Install PlayOnLinux
Jo, hvis det er MS office pakken der menes, kan man, hvis man har adgang til CD/filen installere den via PlayOnlinux.
Strange
PS. Forøvrigt noget pjat at man "skal" bruge Word, når nu LibreOffice efterhånden er tæt på at være 100 kompertibel med Word.
Og skal man aflevere noget, vil jeg syntes, det er en god ide at gøre det, som en PDF-fil
Strange
PS. Forøvrigt noget pjat at man "skal" bruge Word, når nu LibreOffice efterhånden er tæt på at være 100 kompertibel med Word.
Og skal man aflevere noget, vil jeg syntes, det er en god ide at gøre det, som en PDF-fil
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10