AJenbo skrev:Jeg har ikke lige læst linket, men jeg syndes godt det kan forsvar at gemme dem i klar tekst da man meget let kan kopiere dem ud fra login siden når browseren automatisk indsætter dem. Via browser consollen kan det både lade sig gøre at kopiere indholdet fra et adganskode felt.
.
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår det du skriver.
Du har ikke læst linket - hvorfor citerer du det så?
Dernæst. En bruger der ikke er logget ind på din konto kan IKKE tilgå dine filer, med mindre at han er root. - og er man root kan man tilgå ALT fra en bruger.
Moralen er at man skal sørge for at alle brugere har hver sine konto - især på et styresystem, som er designet til det.
@christian.arvai
Fra mine børn har været helt små har de ikke rodet rundt på mine computerkonti. Det tager ca. ingen tid at oprette en konto, Og jeg har en konto på min computer som altid kan bruges og som hedder "kidz".
Det er dobbeltkonfekt at bruge tid på at administrere en ekstra loginløsning til ens enkelt programmer når nu styresystemet er designet til det.
At Safari så bruger metoden er måske mere en konsekvens af deres tåbeligt designede iOS til tablets, som kun er et enkeltbrugersystem.
Jeg synes det er at gå overåen efter vand - og det samme synes folkene bag Google Chrome.