ER UBuntu bagud?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

ER UBuntu bagud?

Indlæg af Finn Bjerke »

Jeg ønsker Ubuntu på min tablet, TV og min telefon. Hvorfor? Fordi jeg stoler på bedre datasikkhed og et gennemtænkt produkt. De andre aktører nupper markedet nu
Kardemommeloven er en god ting.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: ER UBuntu bagud?

Indlæg af AJenbo »

Ubuntu har en beta ude til tablet og telefoner, TV er på vej.
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: ER UBuntu bagud?

Indlæg af thj01 »

Finn Bjerke skrev:Jeg ønsker Ubuntu på min tablet, TV og min telefon. Hvorfor? Fordi jeg stoler på bedre datasikkhed og et gennemtænkt produkt. De andre aktører nupper markedet nu


Canonical er så meget på kanten af udviklingen at de har reelle udviklingsversioner af produkterne på markedet nu. At apple dækker mange af markederne lige nu ændrer ikke på at deres grænseflader er forskellige og ikke arbejder logisk sammen.

Hvis jeg skal komme med et skud fra hoften, så skider både apple og MS i bukserne lige nu, for hvis canonical vinder markeder på fjernsyns, telefon og tablet markedet, så er PC'en næste skridt. Og det tyder f.eks. at HTML5 applikationer kan få et spark i den helt rigtige retning, og så skal du se MS blive nervøs på MS Offices vegne.

Ubuntu er efter mit skøn foran de andre - spørgsmålet er, om de vil lykkes med det. personligt så venter jeg med spændning på at Ubuntu Touch bliver anvendeligt, for så ryger android på min Nexus 7 og en nexus4 bliver min næste telefon.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
LukasFT
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. apr 2013, 21:31
IRC nickname: LukasFT

Re: ER UBuntu bagud?

Indlæg af LukasFT »

Efter hvad jeg har set og hørt er Ubuntu mobile ikke klar til dagligt brug. Det er trods alt pre-alpha
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: ER UBuntu bagud?

Indlæg af lath »

thj01 skrev:
Finn Bjerke skrev:Jeg ønsker Ubuntu på min tablet, TV og min telefon. Hvorfor? Fordi jeg stoler på bedre datasikkhed og et gennemtænkt produkt. De andre aktører nupper markedet nu


Canonical er så meget på kanten af udviklingen at de har reelle udviklingsversioner af produkterne på markedet nu. At apple dækker mange af markederne lige nu ændrer ikke på at deres grænseflader er forskellige og ikke arbejder logisk sammen.

Hvis jeg skal komme med et skud fra hoften, så skider både apple og MS i bukserne lige nu, for hvis canonical vinder markeder på fjernsyns, telefon og tablet markedet, så er PC'en næste skridt. Og det tyder f.eks. at HTML5 applikationer kan få et spark i den helt rigtige retning, og så skal du se MS blive nervøs på MS Offices vegne.

Ubuntu er efter mit skøn foran de andre - spørgsmålet er, om de vil lykkes med det. personligt så venter jeg med spændning på at Ubuntu Touch bliver anvendeligt, for så ryger android på min Nexus 7 og en nexus4 bliver min næste telefon.


Jeg mener at huske at for ikke særlig lang tid siden fik Apple tæv på børsen for faldende omsætning.
Deres aktie er igen under 400 kr/aktie, og de er ikke længere det rigste selskab - de er nu en pæn nr 2.
Deres problem er manglende innovationsevne og at deres marked er mættet.

Microsoft går det heller ikke så godt for: For Android gælder det at hver eneste dag aktiveres der 1 million nye enheder per dag (Det er 1 aktivering i gennemsnit hvert 0,0864 sekund, altså 1 aktivering hvert 86,4 x (1/1000) sekund) - og Microsoft? De har nogle få procent af hele markedet.

Ubuntu (desktop) og Ubuntu touch skal nok rykke.
Linux Foundation har i et tweet skrevet at virksomhederne for alvor begynder at byde Linux styresystemer indenfor, og at brug af Open Source software er stigende i hele verden (ikke kun virksomheder).

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: ER UBuntu bagud?

Indlæg af AJenbo »

lath skrev:Det er 1 aktivering i gennemsnit hvert 0,0864 sekund, altså ...

12 aktiveringer hvert sekund
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: ER UBuntu bagud?

Indlæg af Finn Bjerke »

Ok OK så køber jeg Apple i morgen og MS næste gang jeg får løn.....
Kardemommeloven er en god ting.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: ER UBuntu bagud?

Indlæg af AJenbo »

God fornøjelse...?
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: ER UBuntu bagud?

Indlæg af thj01 »

Du skal bare vente til dagen efter - for det bliver billigere og billgere g
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: ER UBuntu bagud?

Indlæg af Finn Bjerke »

Der var en fyr der hed Bill som sagde at hans kone var imod at sælge firmaet, underlig familie.
Kardemommeloven er en god ting.