Hurtigere visning og print af PDF i Firefox

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
peterholm

Hurtigere visning og print af PDF i Firefox

Indlæg af peterholm »

I løbet af min arbejdsdag, har jeg meget ofte brug for at se/printe PDF filer fra Firefox.
Jeg har lige geninstalleret og opgraderet til 12.10, og blev ret glad, da øvelsen med at se PDF'er var blevet meget bedre, og jeg ikke længere skulle igennem den 'tidskrævende' filhentnings pop up. MEN denne løsning er uendeligt langsom til udskrift ca. 1-2 minutter!, og absolut ikke en holdbar løsning til print af dagens pakkesedler m.m.
(bonusinfo: det er langsomt på 3 forskellige printere, og andet drivervalg til printer er prøvet. Alle andre print kører normal hastighed)

Derfor har jeg nu i Firefox valgt at bruge Dokumentviser til PDF, men så skal jeg igen igennem filhentnings pop up!

Så kære venner; nogen gode forslag til
A: hurtige print fra Firefox' PDF viser
B: Springe over filhentnings pop up
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Hurtigere visning og print af PDF i Firefox

Indlæg af Stra »

Jeg bruger Firefox 20.

Når jeg sætter den til at åbne med dokumentviser, kommer der ikke noget popup vindue, men den går direkte til den åbnede fil i dokumentfremviser.

Firefox 20 kommer i stable om nogle få uger.
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
peterholm

Indlæg af peterholm »

Det bliver spændende at se den nye version, men kunne rigtigt godt bruge en løsning i den nuværende Firefox.
Men tak for svar :)
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Jeg tror ikke der er noget nyt ved PDF håndtering i Firefox 20 frem for den aktuelle Firefox 19, som nettop introducerede den nye håndtering.

For at undgå filhentnings popuppen kan du bare sætte den til at åbne PDF filer direkte. Det skulle gerne være en krys felt i popuppen til dette.

Den nye måde Firefox håndtere PDF-filer er meget sikker og nem at bruge, desværre er det ikke længere en PDF fil når den vises og der for fungere det ikke særlig godt sammen med udskrivning da det udskrives som et billed og ikke tekst. Du kunne også eventuelt forsøge dig med Chrome (ikke Chromium) i stedet.
peterholm

Indlæg af peterholm »

@AJenbo: Tak for forklaringen :)
Jeg tror jeg har krydset af et sted, for når jeg åbener en PDF, så åbner popup med filhentning, og derefter PDF.
Jeg mener, at hvis ikke det omtalte kryds er der, så skal man lige acceeptere at få vist filen.

Men jeg vil gerne helt af med popup'en, fordi når jeg så lukker PDF så ligger popup'en øverst som det aktive vindue.
Jeg er ikke meget for at skulle skifte til Chrome, er bare så glad for FF.
Hvad er i øvrigt forskellen på Chrome og Chromium?
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

Til Ajenbo.

Jeg har tjekket på en Firefox 19 og der er faktisk den forskel jeg omtaler, at filhentningen foregår uden popup med selvstændigt vindue, men istedet kan ses ved et lille grønt ikon på navigationslinien.

Til peterholm
Vil du undgå popup bliver vist/hængende i Firefox 19, skal du åbne Rediger/præferencer og vinge fra for "Vis filhentningsoversigten når en fil hentes."

Den funktion med accept er kun nødvendigt første gang, da man kan vinge af for at den gør det fremover
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
peterholm

Indlæg af peterholm »

Tak for tip, Stra. Det var lige det kryds der skulle fjernes
peterholm

Indlæg af peterholm »

Fik så lige vinget mit eget indlæg af som løsningen, men æren tilfalder naturligvis Stra :D
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Stra skrev:Jeg har tjekket på en Firefox 19 og der er faktisk den forskel jeg omtaler, at filhentningen foregår uden popup med selvstændigt vindue, men istedet kan ses ved et lille grønt ikon på navigationslinien.

Arh så hade jeg mistforstået lidt, det er rigtig nok at det er blevet ændret i FF20, men faktisk kan man selv tilføje den grønne pil (højerklik) og sætte den til ikke at åbne listen automatisk (hvilket du har beskrevet) hvilket vist giver samme resultat.

@peterholm
Jeg har rettet det for dig, men du kan fjerne markeringen ved at trykke på den øverst i emnet.