Nu kaster jeg håndklædet i ringen, og søger ekspert hjælp her:
Jeg har geninstalleret Ubuntu 12.04 for lige at 'rydde lidt op' og det hele kører igen NÆSTEN!
Mine nemID kører, når jeg har installeret OpenJDK Java 6 Policy Tool + kørselsmiljø samt Icdedtea Java og udvidelsesmodul.
Men når jeg skal på Danske bank -> Business Online (eSafeID) så går det galt.
Første step, hvor jeg taster Bruger og adgangs kode, kommer nogen gange frem, men næste step, hvor jeg skal taste min nøgle fra nøgleviser, den kan jeg ikke få frem. Det er bare et blåt felt.
Jeg har forsøgt samltlige kombinationer af OpenJDK og Icedtea (tror jeg) som jeg kan lave fra softwarecenter.
Jeg har også forsøgt at følge denne vejledning: https://ubuntudanmark.dk/blog/artikler/2012/01/04/ubuntu-faq-ofte-stillede-sporgsmal/#13_6
men lige meget hjælper det.
Er der noger der kan hjælpe mig på vej??
Danske bank log on......IGEN!
-
- IRC nickname: How to be me
Re: Danske bank log on......IGEN!
Jeg brugte Arvais script og Firefox den anden dag hvor det også lykkedes at få lov til at betale en regning i Danske Bank.
Kode: Vælg alt
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-doc openjdk-7-jre openjdk-7-jre-lib openjdk-7-doc sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java7-jdk sun-java7-bin sun-java7-fonts sun-java7-jre sun-java7-plugin icedtea-plugin && sudo apt-get autoremove ; sudo apt-get update -y && sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java && sudo apt-get update && sudo mkdir -p /usr/lib/mozilla/plugins && sudo apt-get install oracle-java8-installer
Når lejligheden byder sig.
-
TJEK! Tak for hjælpen. Nu kører det
-
- IRC nickname: How to be me
Bliver dette script opdaterer nogen steder?
Når lejligheden byder sig.