Microsoft snyder i skat

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

Microsoft snyder i skat

Indlæg af kent a »

He He. det er sjovt at de først nu de har fundet ud af sådan noget...

http://politiken.dk/erhverv/ECE1913094/skat-microsoft-skylder-danmark-58-milliarder-kroner/
Lubuntu 18.04 LTS
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Microsoft snyder i skat

Indlæg af lath »

kent a skrev:He He. det er sjovt at de først nu de har fundet ud af sådan noget...

http://politiken.dk/erhverv/ECE1913094/skat-microsoft-skylder-danmark-58-milliarder-kroner/


Den sag har SKAT indledt for mange år siden for at den ikke skulle blive forældet.

SKAT er ikke sådan lige at bide skeer med - stort selskab eller ej.
Selskabet det handler om er solgt alt for billigt, og reglerne er at det skal sælges til markedspris, så MS kommer til at betale ved kasse 1 + de heftige renter SKAT tager. Der er i øvrigt ikke fradrag for SKATS renteudgifter - til gengæld skal man heller ikke betale skat af renteindtægter fra SKAT.

Til EU skal MS også betale en bøde af samme størrelsesorden for at "glemme" at implementere browser menu kortet i Windows.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Microsoft snyder i skat

Indlæg af AJenbo »

Jeg har tildagligt med det omtalte program at gøre, og der er en masse negative ting jeg kunne sige omkring det og dets integrations metode med andre systemer. Databasen ser ud til at bruge danske navne. Hvis der er en ting jeg skulle pege på så er det måske at programmet er lidt fortfleksibel og har for mange "hemmelig" genvejstaster der er forskellige fra alle andre programmer og som man skal kunde huske for overhoved at bruge programmet at alt ikke har en knap eller menu.
Der er også masser af licenser der skal betales, både for antallet af brugere og for hvor store ens database (på eget hardware) må vokse.