Gadmin Bind

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Springloppen

Gadmin Bind

Indlæg af Springloppen »

Jeg har en Counter Strike: Source. Server kørne på en gamel computer med Ubuntu Desktop 12.10 Men jeg kunne godt tænke mig at have min egen hjemmeside kørne ved siden af hvor jeg overvejer at bruge "Gadmin Bind" Men for at sætte dette op kræver det jo en del ting ik? Såsom Phpmyadmin og andre sikkerheds funktioner og programmer.

Men er der nogle her inde som kender en Dansk guide til Gadmin Bind hvordan man sætter en DNS server op. altså så man kan host sin egen hjemmeside. Hvor man placere ens domain ved gratisdns.dk også videregår den til min server som bliver brugt som hovedpart eller hvad det nu kaldes. Håber i forstår mig. Jeg har nemlig prøvet at søge lidt på nettet omkring dette "engelsk" Jeg har brugt Gadmin proftpd & Gadmin Samba. For at oprette en FTP men mislykkes for mig og fik en computer som crashet sikkert pga jeg lavet Lo** i det. Men nogle her inde som har eller kan forklar hvordan man sætter en Gadmin Bind op på dansk? sådan trin efter trin, og forklar de forskellige ting, såsom hvilken IP der skal bruges hvor, og de ting. og hvilken ip skal der bruges den fra gratisdns eller hjemmecomputerens IP osv. Nogle her som kunne klaske sådan en fin guide til mig?

Vil blive utrolig glad hvis nogle kunne dette, også en lille guide til hvordan man sætter PHPmyadmin op som så er slået sammen med Gadmin Bind, hvis dette er påkrævet hvis gadmin skal hoste noget. Og porte hvad der skal åbnes og de ting?

Takker for dem som ønsker at hjælpe mig på vej.
Springloppen

Re: Gadmin Bind

Indlæg af Springloppen »

Kan forstå at ingen har forstand på Gadmin Bind. Men så vil jeg høre jer om i så kender andre muligheder at sætte en webserver op. Med egen domain og ikke Localhost. sådan at jeg kan tage mit domain til gratisdns, og derefter videre over på min server. også har jeg min hjemmeside placeret der. Nogle som kender en anden metode den vej?
Ivan
Geografisk sted: Rudkøbing

Indlæg af Ivan »

Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
Springloppen

Indlæg af Springloppen »

Jeg er ikke 100% inde, men hvad jeg kan se, er dette en "LAMP" funktion. som er baseret på Localhost. altså min egen IP som jeg kan bruge som hjemmeside?.. Men kan være jeg har misforstået linket, Men synes ikke jeg rigtig kunne finde noget som fortalt ang DNS opsætning så ens egen hjemmeside kan komme ud, så folk kan besøge den fremfor at taste ens ip ind, så eksempel.dk Et domain man har købt og som man så hoster på ens computer hvor man selv bestemmer hvad man må have på, under danske lovgivninger.

Edit:
Tak for linket, men desværre noget jeg ikke kan bruge, har lige brugt tid på at læse igennem, men der er ingen forklaring på hvordan man tilslutter ens DNS. op. så den peger eksempel fra GratisDNS.dk til min pc, så min det er min PC som bliver brugt som WEBhosting server hvor jeg kan sætte hjemmesiden op. men at domainet går igennem GratisDNS, men peger mod min server, hvor alle filerne ligger på. Så der bliver vist indhold på hjemmesiden via min pc.
Ivan

Indlæg af Ivan »

Springloppen

Indlæg af Springloppen »

Tak, men dette er bare en forklaring på hvordan man får den op på GratisDNS. Desværre ikke en forklaring på hvordan man så får det sluttet til Ubuntu. og fået det sat op. :cry:
Ivan

Indlæg af Ivan »

Når dit/din modem / router er sat op med portforward til din server bør den vise det samme ved hjælp af domænenavn som ipadressen viser, hvis dns er sat op med hjælp af fx gratisdns
Springloppen

Indlæg af Springloppen »

Takker Ivan, Jamen, så kunne det lige være man skulle tjekke det ud så, også lige få anskaffet en static IP. Så den kan holde på det. :lol:
Ivan

Indlæg af Ivan »

Jeg har kørt på tilsvarende måde i omkring 8 år, først med webspeed og senere med telenor, men har ikke fast ip-adresse, og har kun haft behov for at ændre ved gratisdns når der enten blev sat en ny router på eller ved skift af udbyder.

alt i alt vil jeg tro at jeg har brugt ½ time i den tid på ændring af ip-adresser hos gratisdns, ved derfor ikke rigtig om statisk ipadresse hos udbyderen kan betale sig.
Springloppen

Indlæg af Springloppen »

Hvis det er Windows server, så vil den jo have en statisk IP. Men det lyder til at Ubuntu godt kan håndtere det hvis det er dynamisk. Men hvis jeg følger de to guides du har linket til. Så vil jeg kunne lave min egen selvhostet website. sådan at folk skriver http://www.madsls.dk så bliver de videre gået til gratisDNS, derefter til min private server her hjemme, hvor jeg kan redigere mine ting, osv.?
Ivan

Indlæg af Ivan »

Tror vi snakker forbi hinanden, mine maskiner har hver især en statisk ip adresse på lokalnetværket, men den eksterne ip adresse er dynamisk, gider ikke betale x kroner for noget der giver så lidt
Springloppen

Indlæg af Springloppen »

Altså du har bet din computer om at låse den dynamiske ip til at være en statisk ip. men skifter ipen i serveren hvis den skulle skifte sig?
Ivan

Indlæg af Ivan »

Næh jeg skifter ip'en hos gratis-dns hvis den externe ip skulle ændre sig
Springloppen

Indlæg af Springloppen »

Nåå ja, ja forstår det nu. lige mig der byttet rundt :)
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

@Springloppen

For at web trafik der ankommer til din router skal komme videre skal du have en NAT (Network Address Translation) regel i din router der sender IP pakken videre ind i dit LAN, så din webserver modtager den.
Samme NAT regel sender også trafikken fra serveren på dit LAN ud til den rigtige modtager på internettet.

Kig i din routers manual for at se hvordan du sætter det op, kig efter port forwarding.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags