Libreoffice og Word integration.

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Financialtimes2000
IRC nickname: unknown00

Libreoffice og Word integration.

Indlæg af Financialtimes2000 »

Hej UbuntuDanmark.

Når jeg åbner word filer i libreoffice er der forskellige problemer med selve visningen af filen, f.eks. er der en fil hvor libreoffice ikke vil vise den første side og den anden fil jeg har haft åbnet - bliver side 2 åbnet langt henne i venstre side. Forresten er filerne fra Word2010.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Libreoffice og Word integration.

Indlæg af AJenbo »

Hej og velkommen til forummet.

Det er desværre ikke alt formatering der håndteres ens i de 2 programmer og der for kan sådanne problemer opstå, normalt er der dog ikke støre problemer. Når man skal udveksle dokumenter digitalt er det bedst at gøre det i PDF format (LibraOffice kan fra start gemme direkte til PDF, Word kræver en gratis udvidelse fra Microsoft eller en PDF printer).

Hvis ellers ikke dokumentet indholder følsomme data kan du indsende det til udviklerne af LibraOffice så vil de arbejde på at løse problemet fremover. Mere om her:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=16&t=16332&p=108231

Skal dokumentet redigeres er PDF ikke så egnet, her vil jeg forslå at man installere LibraOffice i begge ender og så holder sig til .odt.
Financialtimes2000
IRC nickname: unknown00

Indlæg af Financialtimes2000 »

Mange tak for hurtigt svar. Det er heldigvis ikke personfølsomme data, så vil prøve at smide en mail til den email du har linket til, da det er meget vigtigt at kunne fungere med word, hvis jeg skal kunnen outsource windows.

Edit: Jeg kan ikke sende en mail til den adresse du har givet, er du sikker på der ikke er nogle formalier der ikke skrevet som det skulle?
eyvind
Geografisk sted: Smørum

Indlæg af eyvind »

Måske gik det bedre hvis den blev gemt i Word 97/XP/2003 - inden du får den.
Rigtige mænd tager ikke backup.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Husk at udskifte "<myPhoronixUsername>" med "dotancohen", det er skrevet sådan for at undgå spam. Det er rigtig godt at du vil søtter LibraOffice på denne måde, tak.