Roboform til Ubuntu
-
Roboform til Ubuntu
Også jeg er nu på 12.10 og har haft nogle fejlmeldinger, men jeg kan ikke relatere dem til noget specifikt - i hvert fald ikke printerdriver. Min printer var installeret, men printede ikke, hvilket dog skyldtes, at "installationen" havde valgt en forkert driver.
Eller er status, at jeg nu har været på Ubuntu i 4 dage - vel at mærke uden at starte Windows 7 bortset fra, når jeg skulle hente diverse ting og sager derfra. Det er lige før jeg betragter Ubuntu som mit førstevalg nu, så det ser ud til, at det er lykkedes for mig denne gang.
Én ting savner jeg dog forfærdeligt, og det er Roboform. Det er jo et velkendt problem, og det går jo også med LastPass. Jeg er dog ikke begejstret for, at min ca. 200 passwords ligger og flyder ude i skyen, og derfor er Roboform Lite heller ikke lige min kop te.
Jeg har da også forsøgt med KeePass, men den kan jo ikke som Roboform bare logge på med et enkelt klik - så vidt jeg ved. Så savnet af Roboform er stort, og jeg har spekuleret på, om man ikke kunne overbevise Siber Systems om at lave en regulær linux version af programmet?
P.S. Nå ja - så har jeg stadig problemer med at få alle funktioner i Ubuntu Tweak til at fungere. Skulle jo ellers være så godt, har jeg læst, men måske er det en dårlig ide at rode rundt med disse tweaks?
Eller er status, at jeg nu har været på Ubuntu i 4 dage - vel at mærke uden at starte Windows 7 bortset fra, når jeg skulle hente diverse ting og sager derfra. Det er lige før jeg betragter Ubuntu som mit førstevalg nu, så det ser ud til, at det er lykkedes for mig denne gang.
Én ting savner jeg dog forfærdeligt, og det er Roboform. Det er jo et velkendt problem, og det går jo også med LastPass. Jeg er dog ikke begejstret for, at min ca. 200 passwords ligger og flyder ude i skyen, og derfor er Roboform Lite heller ikke lige min kop te.
Jeg har da også forsøgt med KeePass, men den kan jo ikke som Roboform bare logge på med et enkelt klik - så vidt jeg ved. Så savnet af Roboform er stort, og jeg har spekuleret på, om man ikke kunne overbevise Siber Systems om at lave en regulær linux version af programmet?
P.S. Nå ja - så har jeg stadig problemer med at få alle funktioner i Ubuntu Tweak til at fungere. Skulle jo ellers være så godt, har jeg læst, men måske er det en dårlig ide at rode rundt med disse tweaks?
-
- Admin
- IRC nickname: nicky
- Geografisk sted: 192.168.20.42
Re: Roboform til Ubuntu
Jeg har lige givet dit indlæg sin egen tråd
Det vil gøre det lettere for en som kender til problemet, at komme med forslag.
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Her er fem forslag, du kan kigge lidt på:
http://www.linuxscrew.com/2012/05/16/top-5-password-managers-for-linux-guest-post/
Jeg må indrømme, at GPassword Manager ser rigtig spændende ud, tilpas spændende til ag jeg vil prøve den af.
http://www.linuxscrew.com/2012/05/16/top-5-password-managers-for-linux-guest-post/
Jeg må indrømme, at GPassword Manager ser rigtig spændende ud, tilpas spændende til ag jeg vil prøve den af.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
TitanusEramius skrev:Jeg har lige givet dit indlæg sin egen tråd
Tak for det
-
Jimmyfj skrev:Her er fem forslag, du kan kigge lidt på:
Ingen tvivl om, at GPassword Manager må afprøves
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Måske dette kan hjælpe http://news.softpedia.com/news/Unity-Tweak-Tool-0-0-2-Brings-New-Features-322984.shtmlBlackbird skrev:P.S. Nå ja - så har jeg stadig problemer med at få alle funktioner i Ubuntu Tweak til at fungere. Skulle jo ellers være så godt, har jeg læst, men måske er det en dårlig ide at rode rundt med disse tweaks?
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus
Jeg kender ikke Roboform, men kender problemet, som du beskriver, da jeg havde mine passwords i et andet Windowsprogram.Blackbird skrev:...Én ting savner jeg dog forfærdeligt, og det er Roboform. Det er jo et velkendt problem, og det går jo også med LastPass. Jeg er dog ikke begejstret for, at min ca. 200 passwords ligger og flyder ude i skyen, og derfor er Roboform Lite heller ikke lige min kop te.
Da jeg opdagede KeepassX, flyttede jeg mine passwords over i det.
Jeg tilføjer og redigerer passwords her på min PC, og kopierer password filen over på min HTC mobil til KeepassDroid programmet.
Så har jeg dem altid ved hånden uden at de er i skyen eller på anden måde i fare...
Det synes jeg er den bedste løsning, og iøvrigt kan mit gamle passwordprogram åbnes i Wine og stadig bruges.
De små Windowsprogrammer og utilities, der næsten kun består af en exe fil kører fint i Wine,
Til de store programpakker fra Windows findes der alternativer i Ubuntu softwarecenteret,
og jeg synes, de er meget bedre, så jeg har helt opgivet Windows.
// Henning
-
- Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus
Iflg. denne side, er der en Linux version af Roboform.
Det ser ud til at det er til alle platforme.
// Henning
Det ser ud til at det er til alle platforme.
// Henning
-
Det er RoboForm Lite Standalone Extension, som kræver en Roboform Everywhere konto. Altså samme system som LastPass, hvor passwords gemmes på en ekstern server.
Det er problemet. Desuden har RoboForm Lite Standalone Extension ikke samme funktionalitet som som Roboform.
Det er problemet. Desuden har RoboForm Lite Standalone Extension ikke samme funktionalitet som som Roboform.
-
- IRC nickname: pollute
- Geografisk sted: Århus
Jimmyfj skrev:Her er fem forslag, du kan kigge lidt på:
Virkeligt godt, jeg vil også prøve GPassword manager.
Min computer er en Acer Predator G3610
-
Har forsøgt at installere GPassword Manager på 12.10 for at afprøve programmet. Installationen lykkedes ikke, hverken på den ene eller den anden måde.
-
- Geografisk sted: Rudkøbing
Når du har hentet gpasswordman_v2.4.0.tar.gz så pak den ud og læs install.txt
åbn så en terminal i den mappe hvor den var pakket ud i og skriv sudo ./install.bash
åbn så en terminal i den mappe hvor den var pakket ud i og skriv sudo ./install.bash
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
Manjaro på hjemmerullet pc.
-
Præcist sådan skal det gøres
Det giver hos mig et stort tomt vindue, der blot kommer og går. Samtidigt fryser alt andet, så jeg kan ikke få en log. Ender med at hard reset er nødvendigt.
Nå - men jeg må arbejde videre med det og finder nok en løsning
Det giver hos mig et stort tomt vindue, der blot kommer og går. Samtidigt fryser alt andet, så jeg kan ikke få en log. Ender med at hard reset er nødvendigt.
Nå - men jeg må arbejde videre med det og finder nok en løsning
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
pollute skrev:Jimmyfj skrev:Her er fem forslag, du kan kigge lidt på:
Jeg bruger KDE desktoppen nu, og dens KDEs Wallet Manager gør arbejdet meget godt:
Se evt mere på http://utils.kde.org/projects/kwalletmanager/
Det smarte med KDE Wallet Manager er at alle kodeord håndteres centralt i KDE Wallet - hvilket sker hvis man bruger KDE programmer.
Chromium (og også Chrome?) browseren kender tilsyneladende til KDE Wallet Manageren, og gemmer kodeord for web sites i den.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- IRC nickname: pollute
- Geografisk sted: Århus
lath skrev:pollute skrev:Jimmyfj skrev:Her er fem forslag, du kan kigge lidt på:
Jeg bruger KDE desktoppen nu, og dens KDEs Wallet Manager gør arbejdet meget godt:
Se evt mere på http://utils.kde.org/projects/kwalletmanager/
Det smarte med KDE Wallet Manager er at alle kodeord håndteres centralt i KDE Wallet - hvilket sker hvis man bruger KDE programmer.
Chromium (og også Chrome?) browseren kender tilsyneladende til KDE Wallet Manageren, og gemmer kodeord for web sites i den.
/Lars
Jeg brugte engang Opensuse, og det havde også Kdewallet. Og jeg kan kun sige at det bare fungerede rigtigt godt for mig. Det var lige et sådan program jeg leder efter til Ubuntu.
Min computer er en Acer Predator G3610