Ubuntu Tablet

Alt om Ubuntu på tablets.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Ubuntu Tablet

Indlægaf lath » 19. feb 2013, 19:25

Billede
via
http://www.omgubuntu.co.uk/2013/02/ubuntu-for-tablet-unveiled-by-canonical-nexus-7-download-coming-thursday

Har du en Nexus 7 eller en Nexus 10 kan du lave dig en Ubuntu Tablet på Torsdag i denne uge. :)

Ubuntu for Tablets - trailer


/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Ubuntu Tablet

Indlægaf Toddvarg » 19. feb 2013, 19:57

Hvis man vælger at købe en nexus 7, hvor svært er det at lave den om til en ubuntu tablet? Jeg er stærkt fristet til at købe en.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Ubuntu Tablet

Indlægaf lath » 19. feb 2013, 20:18

Toddvarg skrev:Hvis man vælger at købe en nexus 7, hvor svært er det at lave den om til en ubuntu tablet? Jeg er stærkt fristet til at købe en.


Lige præcis Nexus 7 og Nexus 10 er supportet.

Du lægger et image over på maskinen, og genstarter, og så er den en Ubuntu Tablet. :)
Man lægger et image ind i maskinen via en indbygget funktionalitet i maskinen, AFAIK.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Ubuntu Tablet

Indlægaf lath » 19. feb 2013, 20:40

Canonical har en Tablet web side
http://www.ubuntu.com/devices/tablet

Husk også at kigge på:

Udvikle Ubuntu Apps