Java problem med Danske Bank

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Brugeravatar
Toddvarg
Geografisk sted: Vejle

Java problem med Danske Bank

Indlæg af Toddvarg »

Nu fungere java tydeligvis ikke optimalt, men hvad problemet er kan jeg ikke gennemskue. Når jeg prøver at gå ind på netbank starter det som det skal
danske bank 1.jpg
danske bank 1.jpg (70.91 KiB) Vist 1173 gange
Og næste del af processen funger også
danske bank 2 cen.jpg
danske bank 2 cen.jpg (158.36 KiB) Vist 1173 gange
Problem bliver tydelig når jeg trykker log på, så kommer jeg til denne side
danske bank 3.jpg
danske bank 3.jpg (34.09 KiB) Vist 1173 gange
Jeg har checker med danske bank support og de fortæller at banken oppfatter det som om jeg prøver at logge ind, men registerer det som fejl, på en eller anden måde. Jeg kan logge ind med windows, hvad jeg absolut ikke bryder mig om. Teknikerene sagde at det kunde være en java fejl og ikke nødvendigvis en ubuntu fejl. De forslog at jeg renset ud i all java og installeret den igen. Jeg brugte denne kode som Christianhar lavet [url][/url]

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-doc openjdk-7-jre openjdk-7-jre-lib openjdk-7-doc sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java7-jdk sun-java7-bin sun-java7-fonts sun-java7-jre sun-java7-plugin icedtea-plugin && sudo apt-get autoremove ; sudo apt-get update -y && sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java && sudo apt-get update && sudo mkdir -p /usr/lib/mozilla/plugins && sudo apt-get install oracle-java8-installer
men det hjalp ikke. Det eneste som er forskel siden sidst den fungerede, er at jeg bruge sun-java8 (det er vel hvad oracle-java8-installer betyder) istedet for sun-java7, tror jeg
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
Ivan
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Java problem med Danske Bank

Indlæg af Ivan »

Er der nogen bestemt grund til at bruge Java 8 fremfor Java 7 ?
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
Brugeravatar
Toddvarg

Indlæg af Toddvarg »

Ivan skrev:Er der nogen bestemt grund til at bruge Java 8 fremfor Java 7 ?

Når du spørger på den måde, kan noget tyde på at det burde det ikke være :) . Den eneste grund til at jeg bruger java 8 er at jeg regnet med at det er den som har lukket flest huller i forhold til sikkerheden, men det er måske en misforståelse i forhold til min forståelse af problematikken.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
swotie
Geografisk sted: Bjerringbro

Indlæg af swotie »

jeg installerede oz java installer 8 .... fik at vide at java er forældet hver gang jeg skulle bruge java ... gik tilbage til java installer 7
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Indlæg af NickyThomassen »

Toddvarg skrev:
Ivan skrev:Er der nogen bestemt grund til at bruge Java 8 fremfor Java 7 ?

Når du spørger på den måde, kan noget tyde på at det burde det ikke være :)

Umiddelbart er det også selvmodsigende at det ikke er sådan.
I En Perfekt Verden, der referer versionsnumrene til programfunktioner, og alle understøttede udgaver er uden sikkerhedshuller, fordi de stadig modtager sikkerhedsopdateringer.
krukow
IRC nickname: krukow
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af krukow »

Har nøjagtig samme problem. Har skrevet til Danske Bank support og fået følgende svar;

Tak for din henvendelse.

Som udgangspunkt supporterer Danske Bank ikke Linux, men vi har kendskab til Linux-brugere, der kan logge på netbanken med nyeste version af Firerfox samt nyeste version af java.

Vi kan hjælpe dig med brugen af sikkerhedsløsningen og netbanken, men vi kan ikke hjælpe med fejl, der opstår på grund af Linux, browser eller Java. Det betyder også, at vi ikke kan garantere dig, at netop den version af Linux, browser og Java, du har installeret, virker med netbanken.

Ved yderligere spørgsmål er du velkommen til at ringe til Support Direkte på telefon 70 105 501.

Brugeravatar
Toddvarg

Indlæg af Toddvarg »

Jeg har løst mit problem så langt ved at fjerne icedtea og oracle-java8-installer (måske var det ikke nødvændigt at fjerne Icedtea, men jeg ville være sikker på at rense helt op) og derefter brugte jeg den kode her, som er fra dette link https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=17017&p=113040&hilit=webupd8team#p113040

sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-doc openjdk-7-jre openjdk-7-jre-lib openjdk-7-doc sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java7-jdk sun-java7-bin sun-java7-fonts sun-java7-jre sun-java7-plugin icedtea-plugin && sudo apt-get autoremove ; sudo apt-get update -y && sudo apt-get install -y icedtea-plugin && sudo apt-get upgrade -y
der gave den sidste icedtea java og nu fungerere det.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
thj01
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af thj01 »

Jeg fik pludselig samme problem her i weekenden

Men sjovt nok var det kun min bank der gav problemer med log-in delen. for jeg kan fint komme på borger.dk, nemid.nu osv.

Så dem i banken måtte bare konstatere at skidtet ikke virkede mere (efter nogle timers arbejde.....)

Så nu har installeret "tilbage" til 7.13 og så virker det igen - dog med den samme irriterende "din java er for gammel - men vil du køre den alligevel" besked i Chrome (og sjovt nok ikke i forefox.....)

SÅ SE DOG FOR FANDEN AT FÅ NEMID OVERSAT TIL JS!!!!!!!!!!!
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
Ivan
Geografisk sted: Rudkøbing

Indlæg af Ivan »

thj01 skrev:SÅ SE DOG FOR FANDEN AT FÅ NEMID OVERSAT TIL JS!!!!!!!!!!!

+1
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
Brugeravatar
Toddvarg

Indlæg af Toddvarg »

Jeg markere tråden som løst da jeg jeg fik det til at virke med icedtea og at også andre muligheder virker også
thj01 skrev:Så nu har installeret "tilbage" til 7.13 og så virker det igen - dog med den samme irriterende "din java er for gammel - men vil du køre den alligevel" besked i Chrome (og sjovt nok ikke i forefox.....)
Vi kan dog konkludere at det ikke var bankens store indsats der løste problemet
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
benjaoming

Indlæg af benjaoming »

Nu ryger mit tip lige ind her, selvom det ikke passer til symptomerne. Jeg ved ikke, om andre oplever lignende problemer. Anyways, mit NemID-login holdt spontant op med at virke. Appletten crashede hver gang, og jeg havde ikke rodet med Java-indstillinger what-so-ever.

Efter lidt famlen i blinde kom det prompte til at virke efter dette:

sudo dpkg-reconfigure openjdk-6-jre

Det kan have noget at gøre med, at jeg kører på et system, der er opgraderet helt fra 11.04.
thj01
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af thj01 »

@Toddvarg

nope

Nemid smider bolden videre til udbyderen og udbyderen siger at Linux er problemet.

Det er sku godt man har Ubuntdanmark.dk
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
Brugeravatar
Toddvarg

Indlæg af Toddvarg »

thj01 skrev:Det er sku godt man har Ubuntdanmark.dk

enig
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
emax

Indlæg af emax »

Jeg kan byde ind med at der er de samme problemer hos Nordea, her får jeg en Fejlkode 511 og hotline, nej notline var meget hurtige til at sige at de ikke supporterede eller understøttede Linux, selvom jeg fortalte at det fremgik af deres website og at jeg tidligere har haft fin dialog med en der ("han er i en anden afdeling og han er gået ud over sine beføjelser") - nu har jeg sendt dem et screendump af deres website, hvor det fremgår at Linux er et understøttet styresystem (samtidig med at det af deres test øverst fremgår at Linux _ikke_ er et understøttet styresystem? Bare de selv kan finde ud af det)
Jeg har prøvet toddvargs forslag, det løste det ikke her. Jeg vender tilbage, hvis jeg finder en løsning, jeg påtænker jre som skurken...
Vedhæftede filer
Screendump fra Nordea
Screendump fra Nordea
Nordea_krav_til_styresystem_Screenshot-from-20130215153613.png (140.85 KiB) Vist 944 gange
emax

Indlæg af emax »

Og i øvrigt oplevede jeg at blive lukket ude af NemId, og skulle have ny kode. Om det så skyldes at jeg fik "fejlkode 511" så mange gange at kontoen blev spærret eller om det var fordi Nordeas hotline fremsendte en midlertidig kode (hvor jeg så skulle rette mit kodeord og der igen fik 511 fejlen) ved jeg ikke... Mere, hvis andre oplever noget lignende. BankNordiks webbank kunne i det mindste fortælle mig at det var et NemId problem.