tomtom

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Torben Sonne
IRC nickname: samarit
Geografisk sted: Præstø

tomtom

Indlæg af Torben Sonne »

Er der nogen der ved om tomtom navigation kan køre under linux i det hele taget. Har prøvet at instalere i wine men den fejler til sidst i instalationen. Vil gerne kende andres erfaringer før jeg leder videre. Ellers må jeg beholde en win maskine til dette alene eller bruge noget offentligt. Men allerhelst instaleret på denne maskine.
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: tomtom

Indlæg af Warhawk »

Hej Torben,

TomTom kan ikke køre under Linux, og kommer heller ikke til det. TomTom vil ganske enkelt ikke lave en Linux klient. Læs evt. denne tråd http://discussions.tomtom.com/t5/Map-installation/TOMTOM-Home-Linux-version/td-p/92435 - der er en meget interessant diskussion.

Det ser dog ud til at du kan køre TomTom gennem VirtualBox.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Indlæg af NickyThomassen »

Husk at VirtuelBox OSE ikke understøtter USB. For det skal den almindelige udgave bruges (den uden OSE i navnet).
Torben Sonne
IRC nickname: samarit
Geografisk sted: Præstø

Indlæg af Torben Sonne »

hmm der ligger en demo på you tube men det går alt for stærtkt til at jeg kan følge med prøv at se her om det bare er en "linselus"http://www.youtube.com/watch?v=ozwwoYLXvyw
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

uploaderens kommenta2 et år efter er : at han "stadig skal bruge i windows maskine for at opgradere sit kort" :(
No ,.. Still connecting on a Windows machine for updating :-(

Så nej TOMTOM virker og kommer ikke til at virke på Linux!!!!

Spred budskabet og vælg en anden GPS-operatør fremadrettet!
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10