Hej!
Jeg har lige nogle spørgsmål omkring ubuntu/OpenSuse. Hvad er forskellen på de to distributioner?
Jeg kører i øjeblikket med to computere med henholdsvis Win 2000 + xp.
Vil mine børn stadig kunne komme ind på de forskellige spillesteder såsom gratisspil, dr's oline osv?.
Jeg har ikke skiftet endnu jeg står stadig og overvejer hvad jeg skal! jeg har prøvet at downloade Ubuntu 7,04 og kørt via cd'en.
Men der er stadig mange men'er der nager om jeg tør skifte!
Ubuntu/openSuse
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Ubuntu/openSuse
Der er heldigvis mange gode desktop-distributioner derude, så det vil tage et godt stykke tid at forklare deres individuelle forskelle. Distrowatch havde en god artikel forleden, hvor nogle af de mest brugte desktop-distroer blev anmeldt - prøv at tage en kigger.
http://distrowatch.com/weekly.php?issue=20071203#review
http://distrowatch.com/weekly.php?issue=20071203#review
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
- Geografisk sted: Valby
Ubuntu/openSuse
Opensuse er en flot distribution, især hvis man vælger skrivebordsmiljøet KDE. Det har en fin menu, mange konfigurationsmuligheder. Yast, som vel svarer til Windows kontrolpanel, kan klare det meste i et snuptag. Jeg har selv brugt Opensuse i næsten et år, men jeg synes, at f.eks. pakkehåndteringen (installation af programmer mm.) var lidt upædagogisk og ikke mindst langsom (også i 10.3). Alt i alt en distribution med et professionelt design og rigtig flot visuelt.
Ubuntu er mere enkelt at gå til, knaldhurtig pakkehåndtering, meget stabilt, og der er et stort community (både DK og internationalt). Personligt vil jeg i øjeblikket anbefale Ubuntu til begyndere, og folk der lægger vægt på stabilitet og færre fejl i systemet. Så kan man altid forsøge andre distributioner, hvis man ikke tror på kærlighed ved første blik.
Det er nervepirrende at kaste sig ud i linux første gang. Men det er også både sjovt og spændende.
Lav backup og lav dualboot på en af dine computere. Så kan du prøve det af.
Ps. Gratisspil bruger java og flash, og Oline bruger Flash, så det virker. Jeg har prøvet begge dele.
Ubuntu er mere enkelt at gå til, knaldhurtig pakkehåndtering, meget stabilt, og der er et stort community (både DK og internationalt). Personligt vil jeg i øjeblikket anbefale Ubuntu til begyndere, og folk der lægger vægt på stabilitet og færre fejl i systemet. Så kan man altid forsøge andre distributioner, hvis man ikke tror på kærlighed ved første blik.
Det er nervepirrende at kaste sig ud i linux første gang. Men det er også både sjovt og spændende.
Lav backup og lav dualboot på en af dine computere. Så kan du prøve det af.
Ps. Gratisspil bruger java og flash, og Oline bruger Flash, så det virker. Jeg har prøvet begge dele.
-
- Geografisk sted: Køge
Ubuntu/openSuse
Ud over det kan jeg give dig nogen gode links til Linux venlige spil. Bare fortæl mig hvilken genre o.s.v. hvis du vil have mer' end flash spil.
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Ubuntu/openSuse
Artificial Intelligence skrev:Ud over det kan jeg give dig nogen gode links til Linux venlige spil. Bare fortæl mig hvilken genre o.s.v. hvis du vil have mer' end flash spil.
Den hopper jeg lige på. Jeg står og mangler noget i stil med Neverwinter Nights og Oblivion.. Kan du komme med noget jeg kan få nogenlunde det samme ud af, tror du?
"A Narn heavy cruiser?!"
-
- Geografisk sted: Valby
Ubuntu/openSuse
Du kan jo også prøve at spørge på suseforum.dk. Gad vide hvad de anbefaler
-
- Geografisk sted: Køge
Ubuntu/openSuse
eitreach skrev:Artificial Intelligence skrev:Ud over det kan jeg give dig nogen gode links til Linux venlige spil. Bare fortæl mig hvilken genre o.s.v. hvis du vil have mer' end flash spil.
Den hopper jeg lige på. Jeg står og mangler noget i stil med Neverwinter Nights og Oblivion.. Kan du komme med noget jeg kan få nogenlunde det samme ud af, tror du?
Neverwinter Night + alle expansions kan kører natively på linux. Jeg har skrevet en 64-bit guide (du skal bare undlade den første del hvor du skal installere 32-bit layer):
Så vidt jeg ved er der ikke noget der ligner Oblivion. Der er en MMORPG og en masse arcade og FPS.