Kære venner
Jeg har behov for nogen grundlæggende hjælp.
Jeg forsøger at få installeret Ubuntu 12 på min android mobiltelefon (HTC Wildfire S) men nu er jeg gået i stå.
Jeg har rootet mobilen. Det skulle være i orden. Jeg har downloaded Ubuntu zip filen og de 2 andre Apps som er angivet i installeren på mobilen.
Nu skal jeg så oprette en mappe på SD kortets rod med navnet Ubuntu og pakke filerne fra zip-filen ud i den. Hvordan gør jeg det? Jeg aner ikke hvordan jeg opretter en mappe på SD kortets rod og hvordan jeg pakker filerne ud i den..
På min pc kører jeg Ubuntu 12.04, så det er den jeg forsøger at styre fra, men det kan selvfølgelig også være jeg skal gøre dette fra mobilen.
Ubuntu på HTC Wildfire S android
-
- IRC nickname: Murphy
-
- Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus
Re: Ubuntu på HTC Wildfire S android
Jeg mener, at du skal sætte SD kortet i en kortlæser og sætte det til din PC.
Så kan du se SD kortet i nautilus eller en anden stifinder og oprette mappen på sædvanlig vis.
Derefter kan du flytte zip filen over på kortet og højreklikke på den, og vælge at udpakke den der.
// Henning
Så kan du se SD kortet i nautilus eller en anden stifinder og oprette mappen på sædvanlig vis.
Derefter kan du flytte zip filen over på kortet og højreklikke på den, og vælge at udpakke den der.
// Henning