Efter sikkerhedshul: Ekspert beder dig fjerne Java

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Efter sikkerhedshul: Ekspert beder dig fjerne Java

Indlæg af lath »

Jeg har placeret det her blog inlæg i Off-topic, da der ikke er et subforum for Sikkerhed.

Efter sikkerhedshul: Ekspert beder dig fjerne Java fra computeren
http://www.version2.dk/artikel/efter-sikkerhedshul-ekspert-beder-dig-fjerne-java-fra-computeren-49774

I praksis skal man jo bruge NemID, så jeg kigger efter en tilføjelse der spørger før et plugin køres - helst kun Java applets.
På den måde kan man altid trykke Ja til at at starte NemID java appletten, når du ved at du er ved at lave noget der kræver brug af NemID, og i alle andre tilfælde svare nej.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Efter sikkerhedshul: Ekspert beder dig fjerne Java

Indlæg af Toddvarg »

Jeg antager, da jeg bruger icedTea, så skulle det være ok
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Efter sikkerhedshul: Ekspert beder dig fjerne Java

Indlæg af lath »

Toddvarg skrev:Jeg antager, da jeg bruger icedTea, så skulle det være ok


Det kan du ikke være sikker på.

Sikkerhedshullet kan sagtens følge flere versioner af en JRE, samt være i forskellige JREer da sikkerhedshullet omhandler samme funktionalitet der implementeres (kodes) identisk på flere forskellige JREer.

/Lars