Compiz cube og og andre efekter

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Alfi-51
Geografisk sted: Hobro

Compiz cube og og andre efekter

Indlæg af Alfi-51 »

Hey

Har siddet og rodet lidt med compiz og har da også fået hentet nogle ekstra sager der til,
men kan ikke helt få det til at køre her på 12,10.

Først.
1: Kan ikke få mine skriveborder til at danne en firkant eller en kugle kun i flad format.
det virkede fint for mig i tidligere udgaver af Ubuntu....
2: Mangler så også nogle efekter til når man åbner og lukker vinduer osv.
PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
Ryzen 5 3600 3.6GHz & Zalman CNPS7500-Cu LED
Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury
Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
Claus Henriksen
Forfatter
Geografisk sted: Christianshavn

Re: Compiz cube og og andre efekter

Indlæg af Claus Henriksen »

Du skal have 4 horisontale skriveborde i en række. Og du skal også have kuben og rotate kube slået til..
Mht flere effekter skal du nok have extra plugins installeret, og så skal du ind under animations og rode.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
Alfi-51
Geografisk sted: Hobro

Indlæg af Alfi-51 »

Hey

Syntes jeg har hentet de ekstra plugins men måske der er flere end dem jeg har hentet
kan så huske at der er et sted hvor jeg kan vælge antaldet af desktops, men kan sku ikke huske hvor det er hende !!!
PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
Ryzen 5 3600 3.6GHz & Zalman CNPS7500-Cu LED
Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury
Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

Alfi-51 skrev:Hey

Syntes jeg har hentet de ekstra plugins men måske der er flere end dem jeg har hentet
kan så huske at der er et sted hvor jeg kan vælge antaldet af desktops, men kan sku ikke huske hvor det er hende !!!

Alfi,
Nogen gange skal man bare spørge Google næsten som man ville skrive et spørgsmål (på engelsk forstås):
unity change number of desktops

Der dukker en masse op:
Jeg synes den her ser lovende ud: http://ubuntuguide.net/change-the-number-of-workspaces-in-ubuntu-12-04-precise

På ask ubuntu var der også en vigtig advarsel:
Warning: ccsm can lead to unwanted effects that may be hard to overcome and may leave you without a desktop (see also this question for more background information).

Dvs. du kan risikere sort skærm uden at have adgang til en desktop. Er det ikke din produktionsmaskine (fordi du f.eks. tester Ubuntu før du laver et fuldstændigt skift fra Windows) kan du naturligvis bare nuke harddisken med en ny reinstallation af Ubuntu men det kræver at du ikke også har Windows eller andre styresystemer på samme maskine.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags