Chromium og Firefox
-
- IRC nickname: lfdk
Chromium og Firefox
Hej forum både firefox og chromium crasher når jeg gemmer billeder fra hjemmesider.
jeg oplever det på den måde at jeg kan sidde og kikke billeder og gemmer, når jeg er nået til en hvis mængde crasher den. jeg har en ide om at der er fordi at den gemmer nogle oplysninger i ram som så vokser og til sidst er der ikke mere plads.. men der er bare mærkeligt at det er ikke alle hjemmesider der gør det.
jeg håber der er nogen der kan hjælpe.
jeg oplever det på den måde at jeg kan sidde og kikke billeder og gemmer, når jeg er nået til en hvis mængde crasher den. jeg har en ide om at der er fordi at den gemmer nogle oplysninger i ram som så vokser og til sidst er der ikke mere plads.. men der er bare mærkeligt at det er ikke alle hjemmesider der gør det.
lfdk
XUBUNTU 13.10
AMD PHENOM III 3.4 GHZ QUART CORE 16 GB RAM 2X500 GB DISKS
Ati Radeon HD 5770
XUBUNTU 13.10
Ati Radeon HD 5770
-
- Geografisk sted: Rudkøbing
Re: Chromium og Firefox
Crasher Firefox også hvis du kører Firefox i fejlsikret tilstand
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
-
- Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus
Hej,
jeg tror ikke det er et Crome eller Firefox problem, da jeg også oplever noget tilsvarende i andre programmer,
når jeg har arbejdet med en ting i lang tid.
Så sent som i går oplevede jeg, at Libre Office gik fast i arbejdet på et dokument med nogle indsatte billeder.
Da jeg brugte Windows gik programmerne også fast, og da gik hele maskinen fast.
Nu er det sjældnere, og Linux går ikke fast, selv om et program gør det.
Min HTC Flyer tablet kan også gå fast i et program.
Du er nok inde på det rigtige, at det er ram, der bliver fyldt op og "sander til"
Jeg kan desværre ikke hjælpe med noget ud over det sædvanlige,
at genstarte programmet når det er crachet.
Nu bruger vi heldigvis ikke tid mere på at genstarte hele Windows,
hver gang noget går fast.
// Henning
jeg tror ikke det er et Crome eller Firefox problem, da jeg også oplever noget tilsvarende i andre programmer,
når jeg har arbejdet med en ting i lang tid.
Så sent som i går oplevede jeg, at Libre Office gik fast i arbejdet på et dokument med nogle indsatte billeder.
Da jeg brugte Windows gik programmerne også fast, og da gik hele maskinen fast.
Nu er det sjældnere, og Linux går ikke fast, selv om et program gør det.
Min HTC Flyer tablet kan også gå fast i et program.
Du er nok inde på det rigtige, at det er ram, der bliver fyldt op og "sander til"
Jeg kan desværre ikke hjælpe med noget ud over det sædvanlige,
at genstarte programmet når det er crachet.
Nu bruger vi heldigvis ikke tid mere på at genstarte hele Windows,
hver gang noget går fast.
// Henning
-
Ivan skrev:Crasher Firefox også hvis du kører Firefox i fejlsikret tilstand
Ja det gør den...
Senest rettet af lfdk 23. dec 2012, 15:11, rettet i alt 1 gang.
lfdk
XUBUNTU 13.10
Ati Radeon HD 5770
XUBUNTU 13.10
Ati Radeon HD 5770
-
- Geografisk sted: Rudkøbing
Kun Firefox
Hjælp > Genstart med tilføjelser deaktiveret
så kommer safe mode (fejlsikret) muligheden af sig selv
Hjælp > Genstart med tilføjelser deaktiveret
så kommer safe mode (fejlsikret) muligheden af sig selv
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Prøv at kører kommandoen:
imens at du tester. Det giver et præcist resultat, og du kan se hvad forbruget er, for de enkelte processor.
Kode: Vælg alt
imens at du tester. Det giver et præcist resultat, og du kan se hvad forbruget er, for de enkelte processor.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
christian.arvai skrev:Prøv at kører kommandoen:Kode: Vælg alt
den gør det også i fejlsikret tilstand... skal jeg skrive "top" i terminalen?
lfdk
XUBUNTU 13.10
Ati Radeon HD 5770
XUBUNTU 13.10
Ati Radeon HD 5770
-
- Admin
Ja
-
christian.arvai skrev:Ja
Ok har jeg prøvet nu og jeg kan se at fri ram bliver mindre for hver gang jeg gemmer et billede. Der er også forskæld på om det er en tom mappe eller en fyldt med filer... hvis det er en tom mappe tager det ikke så mange ram at gemme som hvis det er et fyldt... har du en ide til hvorfor den ikke frigøre pladsen når den har gemt?
lfdk
XUBUNTU 13.10
Ati Radeon HD 5770
XUBUNTU 13.10
Ati Radeon HD 5770
-
- Admin
Ikke lige P.t. , men så ved vi da hvor problemet opstår, og kan arbejde ud fra det.
-
christian.arvai skrev:Ikke lige P.t. , men så ved vi da hvor problemet opstår, og kan arbejde ud fra det.
Ja! håber at du og alle andre skriver hvis du kommer i tanke om noget der kunne hjælpe...
lfdk
XUBUNTU 13.10
Ati Radeon HD 5770
XUBUNTU 13.10
Ati Radeon HD 5770
-
Er der ikke nogen der har en ide til hvordan man kan tømme ram pr interval eller ved en kommando el. på andre måder? jeg er træt af hele tiden at den genstarter Chromium og Firefox. I windows kan man få en masser programmer der kan gøre arbejdet med at tømme ram.. er der ikke sådan noget til Linux?
lfdk
XUBUNTU 13.10
Ati Radeon HD 5770
XUBUNTU 13.10
Ati Radeon HD 5770
-
- Geografisk sted: Fredericia
Jeg er lidt nysgerrig - hvor mange billeder er det vi taler om. For 4 Gb RAM, det er det dobbelte af hvad jeg har og jeg har aldrig problemer med at hente billeder ned fra nettet.
Højreklikker du og gemmer, eller bruger du en funktion på siden?
Hvilken side drejer det sig om?
Hvor store er de billeder?
Åbner du dem med et program på din computer først (f.eks. GIMP'en eller andet)?
Problemet er lidt, om det er browseren der styrer din hukommelse idet du henter og gemmer, eller om det er Ubuntu
Hvis du gerne vil følge med i mængden af hukommelse du har mens du gemmer (hvert 10'ende sekund), kan du prøve med
Højreklikker du og gemmer, eller bruger du en funktion på siden?
Hvilken side drejer det sig om?
Hvor store er de billeder?
Åbner du dem med et program på din computer først (f.eks. GIMP'en eller andet)?
Problemet er lidt, om det er browseren der styrer din hukommelse idet du henter og gemmer, eller om det er Ubuntu
Hvis du gerne vil følge med i mængden af hukommelse du har mens du gemmer (hvert 10'ende sekund), kan du prøve med
free -s 10
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
-
- Admin
- IRC nickname: nicky
- Geografisk sted: 192.168.20.42
Resultatet af 'free' kunne også hjælpe lidt, for det viser også om swap er monteret korrekt.
Prøv og åben en terminal, og så skriv
og kopiér indholdet ind i et indlæg (gerne indeni Code-tagget. Se evt. det her indlæg for en forklaring)
Prøv og åben en terminal, og så skriv
free -m
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
lfdk skrev:Hej forum både firefox og chromium crasher når jeg gemmer billeder fra hjemmesider.
Der kan være fejl i RAM chipsene.
Der kan også være for varmt.
Du kan finde ud af om det er et hardware problem ved at tæve din computers RAM chips med en RAM test der skal køres i mindst en 5 timer tid fra en live session.
Softwaremæssigt kan det være det der hedder memory leaks (en memory leak er en type af programmeringsfejl der relaterer til hukommelsesstyring i software), men så burde det kun være i et enkelt program at fejlen opstår.
For Firefox er det speciele problem at hvis der er en memory leak i et plugin, så vil memory leaken ikke altid forekomme, men kun når pluginet er i brug eller fra når du begynder at anvende pluginet.
Prøv at finde ud af om det er Adobe Flash eller lignende der er problemet.
Chrome/Chromium kører et plugin i sin egen styresystem process, i stedet for en tråd inde i en styresystem process, så i Chrome er det kun det plugin der er i udo der crasher sig selv, og ikke hele browseren.
Bemærk at kernen kill-feature tvangsnedlukker programmer, hvis der sker et misbrug af computerens fysiske RAM.
Tvangsnedlukninger af programmer sker indtil der der er RAM nok til at kernen selv og de andre programmer som kernen kører har RAM nok igen.
Ved at køre programmet top i en terminal kan du se hvor meget RAM der bruges, hvis mængde af RAM konstant stiger uden at falde, så er der nok en memory leak i programmet.
/Lars
Edit: typo rettet
Senest rettet af lath 27. dec 2012, 13:11, rettet i alt 1 gang.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags