Mindre irritation omkring notifikation i Ubuntu Server

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Pazau
IRC nickname: Nicolas
Geografisk sted: Hvidovre, Storkøbenhavn

Mindre irritation omkring notifikation i Ubuntu Server

Indlæg af Pazau »

Jeg har en Ubuntu 10.04 LTS server kørende herhjemme, hvor den har kørt fint og uden problemer til formålet.

Men efter at server 12.04 udkom, er der nu kommet en notifikation om den hver gang jeg logger ind på serveren - og den irriterer mig lidt, så derfor ønsker jeg notifikationen fjernet. Men efter at have Googlet lidt og prøvet nogle få mislyskkede "løsninger" som egentlig er for Desktop udgaven, må jeg spørge herinde.

Den der virkede mest oplagt, var at bruge nano til at redigere/etc/update-manager/release-upgrades - og sætte den til never. Men den hjalp intet.

Så nogle bud på, hvordan jeg får den notifikation fjernet?
Jeg har vedhæftet et billede for at beskrive min irritation bedre. :)

På forhånd tak.
Vedhæftede filer
nicolas-server-updates-advert.JPG
nicolas-server-updates-advert.JPG (74.39 KiB) Vist 143 gange
HP dv6645eo | AMD Turion64 x2 Mobile Technology TL-58 (1.9 Ghz).
2GB RAM | Nvidia GeForce 7150M | Western Digital 160 GB HDD, 5400 RPM.
Logitech VX Nano for Notebooks | Kingston Datatraveler 2GB.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Mindre irritation omkring notifikation i Ubuntu Server

Indlæg af lath »

Pazau skrev:Jeg har en Ubuntu 10.04 LTS server kørende herhjemme, hvor den har kørt fint og uden problemer til formålet.

Men efter at server 12.04 udkom, er der nu kommet en notifikation om den hver gang jeg logger ind på serveren - og den irriterer mig lidt, så derfor ønsker jeg notifikationen fjernet. Men efter at have Googlet lidt og prøvet nogle få mislyskkede "løsninger" som egentlig er for Desktop udgaven, må jeg spørge herinde.

Den der virkede mest oplagt, var at bruge nano til at redigere/etc/update-manager/release-upgrades - og sætte den til never. Men den hjalp intet.

Så nogle bud på, hvordan jeg får den notifikation fjernet?
Jeg har vedhæftet et billede for at beskrive min irritation bedre. :)

På forhånd tak.

http://ubuntuforums.org/showpost.php?s=0c5d8df4e624a8315d701b02813b9601&p=8439606&postcount=2

Sæt den til lts, så har du (så vidt jeg husker det) ca 1/2 år til at opgradere til den nyeste LTS før der ikke længere er opdateringer til den ældre LTS.

/Lars

Edit: Prøv at sætte den til lts i stedet for never. Du skal huske at køre sync kommandoen, og så logge ind og så ud. I værste fald muligvis genstarte, før det træder i kraft.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Scripts der danner beskeden ved login ligger i /etc/update-motd.d Det er sansynligvis 91-release-upgrade eller 90-updates-available du gerne vil fjerne. Du kan også tilføje flere scripts til info du finder nyttig at have ved login.

Bare husk at du helst skal opradere inden april 2014 :)
Pazau
IRC nickname: Nicolas
Geografisk sted: Hvidovre, Storkøbenhavn

Indlæg af Pazau »

Lath: Den metode var den jeg nemlig forsøgte sig med. Men den havde ingen effekt på serverudgaven, selv efter en apt-get update.

AJenbo: Tak for hjælpen, den virkede! Tænk at det var så simpelt.
HP dv6645eo | AMD Turion64 x2 Mobile Technology TL-58 (1.9 Ghz).
2GB RAM | Nvidia GeForce 7150M | Western Digital 160 GB HDD, 5400 RPM.
Logitech VX Nano for Notebooks | Kingston Datatraveler 2GB.