Min GPS vil gerne installere et plugin til browseren så den kan kommunikere mellem GPS enhed og nettet.
Compatible Internet browsers and operating systems: Browsers Operating Systems Internet Explorer 7.0+ Windows Firefox 3.6+ Windows & Mac Safari 5.0+ Windows & Mac Chrome 8.0+ Windows & Mac Windows®: IBM-compatible PCs running Windows XP or later with Internet Explorer 7.0+, Firefox 3.6+, Safari 5.0+ or Chrome 8.0+ Mac®: Intel-based or PowerPC G4 or later Mac OS 10.4.11 or later with Safari 2.0+, Firefox 2.0+ or Chrome
Desværre. Hvis det handler om kortopdateringer, så må du nok bide i det sure æble (eller kravle gennem vinduet).
Jeg har prøvet utallige krumspring, inklusive wine, uden held, og også haft spørgsmålet ude i det internationale Ubuntu-forum, men uden held. Men hvis du finder en løsning, så er der nok mange som vil være glade for det.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen erwarten wir getrost was kommen mag. Gott ist mit uns am Abend und am Morgen Und ganz gewiss an jedem neuen Tag" (Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
Vejen frem må være openstreetmap.org. Hvis det er en Garmin med SD-kort slot, kan den muligvis læse korttilføjelser fra SD-kortet. Både min Garmin i bilen og den i båden kan det. Folk, der bruger geocashing, laver selv detail kort f.eks.i skovområder, som de tilføjer til deres Garmin. Der findes flere eksempler til download på nettet når der søges på geocaching. // Henning