En laptob Acer Aspire opdateret fra Vista til Win 7.
På denne maskine installeres en Ubuntu og det kører et stykke tid.
Så samtidig med Windows opdatering af NIC-driver vil maskinen med OS windows ikke længere gå på nettet
Hverken trådløst eller med kabel.
Ved OS Ubuntu er der ingen problemer.
Under opstart (powerup self test), altså inden opstarten får fat i noget styresystem
skrives på skærmen:
Intel UNDI, PXE-2.1 (build 082)
Copyright (C) 1997-2000 Intel Corporation
For Atheros AR8121/AR8113 PCIE Ethernet Controller v1.0.0.4 (2008/01/13)
ClLIENT MAC ADDR: 00 A0 D1 A3 F1 C7
Check cable connection !
PXE-MOF Existing Intel PXE ROM
Kablet testet på anden maskine. Kabel OK
Maskinen går i Ubuntu på nettet trådløst.
I windows går maskinen ikke på nettet, hverke trådløst eller med kabel.
Har du et forslag til hvad problemet kan være.
En eventuel løsning modtages med tak.
Skriver en Ubuntu dual installation til bundkortet
-
-
- IRC nickname: How to be me
Re: Skriver en Ubuntu dual installation til bundkortet
vælg et gendannelselspunkt før opgraderingen og lad være med at sige ja til den fremover.
Når lejligheden byder sig.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Hej og velkommen til forummet
Er der lys i netkortet (har der været det den gang det virkede)?
Hvis dit netkort virker i Ubuntu men ikke i Windows må det være et driver problem i Windows.
PXE boot som din bios forsøger at lave ved opstart kan vel være pga. du ikke har en PXE server på dit netværk. Men når den mener at problemet er en manglende kabel forbindelse kan det jo også være problemet skyldes at stikket i din maskine er gået i stykker.
Jeg forstår ikke lige det emne du har skrevet. Ubuntu installeres på harddisken og ikke bundkortet og jeg kan ikke se hvad det har med dit netværks problem at gøre?
Er der lys i netkortet (har der været det den gang det virkede)?
Hvis dit netkort virker i Ubuntu men ikke i Windows må det være et driver problem i Windows.
PXE boot som din bios forsøger at lave ved opstart kan vel være pga. du ikke har en PXE server på dit netværk. Men når den mener at problemet er en manglende kabel forbindelse kan det jo også være problemet skyldes at stikket i din maskine er gået i stykker.
Jeg forstår ikke lige det emne du har skrevet. Ubuntu installeres på harddisken og ikke bundkortet og jeg kan ikke se hvad det har med dit netværks problem at gøre?
-
Takker for svar. Har prøvet gendannelssepunkt. Har prøvet et tilbageføre driver / installere original driver.
Nogen som får løn som såkaldte 'professionelle' inden for IT siger at problemet skyldes Ubuntu installationen.
Jeg er selv af den opfattelse at maskinen har hardware-fejl og det er det jeg søger accept af.
Nogen som får løn som såkaldte 'professionelle' inden for IT siger at problemet skyldes Ubuntu installationen.
Jeg er selv af den opfattelse at maskinen har hardware-fejl og det er det jeg søger accept af.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Nogen skrev:Ubuntu installationen
Det bliver de nok nød til at udybe lidt. Er det at der opstod en fejl under installationen, at det er det forkerte der er installeret eller at ubuntu ikke virker til din hardware?
Mit gæt er at det er et problem med standart driveren til dit grafikkort, som vist er et Radeon 7xxx. Det er et meget stort spring fra tidligere radeon kort og AMD har stadig ikke fået en åben driver (den der anvendes inden du installere fglrx) helt op at køre til de modeller.
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at du har tilbageført/ installeret den originale driver? Lykkeds det dig at få en terminal og at installere fglrx?
Hvis du har fået en terminal kan du eventuelt også prøve at køre med en VESA driver (ikke grafikkort specefik).