program/statuslinje kan den ændres til at skjlue automatisk

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
wanthai
Geografisk sted: brønderslev

program/statuslinje kan den ændres til at skjlue automatisk

Indlæg af wanthai »

hej herinde

jeg er ny til 12.04, så hav mig undskyldt hvis mine ønsker virker malplacerde.

Jeg savner at kunne bestemme om linjen der er foroven kan placeres efter eget valg til en af siderne eller i bunden.

Jeg savner også at den kan skjules automatisk.

Det ville også være dejligt hvis der var et område dedikeret til de programmer der er åbnede.

Håber der er nogle barmhjertige sjæle her på forumet der kjan hjælpe mig på vej med disse ønsker.

Kørte tidligere 10.04 og der havde jeg disse valgmuligheder, så jeg håber det vil være muligt også i 12.04.

på forhånd tak

tage :cry:
wanthai

Re: program/statuslinje kan den ændres til at skjlue automat

Indlæg af wanthai »

Nå, der var jeg lidt for hurtig med at få godkent svaret.

Er der slet ikke nogen der har et bud på hvad der kan gøres for at gøre iconerne mindre i sidebjælken. Det ville også være fint, hvis den kunne flyttes ned i bunden af skærmen.
Jeg mener at jo mere brugervenlig ubuntu blive, og jo tættere den kommer på windows, jo større udbredelse vil den få,det fortjener den.
Ud over nogle få mangler, er jeg utroligt glad for ubuntu.
Det ville være dejligt, hvis den kunne starte brugeren op som superbruge, så man kan oprette nye mapper og flytte rundt på indholdet uden hel tiden at skulle ind i terminalen og køre som su. :?

wanthai skrev:hej herinde

jeg er ny til 12.04, så hav mig undskyldt hvis mine ønsker virker malplacerde.

Jeg savner at kunne bestemme om linjen der er foroven kan placeres efter eget valg til en af siderne eller i bunden.

Jeg savner også at den kan skjules automatisk.

Det ville også være dejligt hvis der var et område dedikeret til de programmer der er åbnede.

Håber der er nogle barmhjertige sjæle her på forumet der kjan hjælpe mig på vej med disse ønsker.

Kørte tidligere 10.04 og der havde jeg disse valgmuligheder, så jeg håber det vil være muligt også i 12.04.

på forhånd tak

tage :cry:
momsemor
Forfatter
IRC nickname: LinuxMor
Geografisk sted: Hadsten

Indlæg af momsemor »

Hej Tage...
Hvis du går ind i "Systemindstillinger" og vælger "Udseende", kan du indstille, hvor store dine ikoner i opstarteren skal være.
Hvis du vil skjule opstarteren automatisk, gør du det samme sted, bare under "Opførsel".
Håber det hjalp lidt :)
Vh. Jannie
wanthai

Indlæg af wanthai »

Hej og tak for inputet. Jeg kan ganske rigtigt vælge skjul aitomatisk, men der er ingen mulighed for at vælge mindre ikoner i sidebjælken.
:(

momsemor skrev:Hej Tage...
Hvis du går ind i "Systemindstillinger" og vælger "Udseende", kan du indstille, hvor store dine ikoner i opstarteren skal være.
Hvis du vil skjule opstarteren automatisk, gør du det samme sted, bare under "Opførsel".
Håber det hjalp lidt :)