Hej
Under den sidste opdatering af java7,kom jeg til ikke at accepterer nogle licensbetingelser,oracle-java7-installer,så står den som hentet men jeg kan ikke instalerer den.Nogle gode ideer??
Mvh stefh
java opdatering
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: java opdatering
Kode: Vælg alt
sudo apt-get purge oracle-jdk7-installer && sudo apt-get install oracle-jdk7-installer
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
christian.arvai skrev:Kode: Vælg alt
sudo apt-get purge oracle-jdk7-installer && sudo apt-get install oracle-jdk7-installer
I stedet for purge (total afinstallation) og så installation kan man vælge reinstallation, så den allerede hentede pakke blive installeret:
Reinstall skrives således for oracle-jdk7-installer pakken:
sudo apt-get --assume-yes --reinstall install oracle-jdk7-installer
Jeg ved ikke om --assume-yes også automatisk svarer ja til licensen.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Hej
Prøvede christians terminal-kode,og det virkede.Opgaven er nu ,at når jeg kører en opdatering,så står der at oracle-java7-installer er hentet og skal instaleres.Så prøver jeg, men den bliver ikke installeret ,da jeg første gang glemte at trykke ok til en licens-ting.Får denne besked ,declined"oracle binary code license for java".Fint nok.I opdateringen står der ,at den er hentet.I hvilke mappe lander den,for så kunne jeg måske slette den og prøve igen???
Mvh stefh
Prøvede christians terminal-kode,og det virkede.Opgaven er nu ,at når jeg kører en opdatering,så står der at oracle-java7-installer er hentet og skal instaleres.Så prøver jeg, men den bliver ikke installeret ,da jeg første gang glemte at trykke ok til en licens-ting.Får denne besked ,declined"oracle binary code license for java".Fint nok.I opdateringen står der ,at den er hentet.I hvilke mappe lander den,for så kunne jeg måske slette den og prøve igen???
Mvh stefh
-
Stefh skrev:Hej
Mvh stefh
Hvorfor fortæller du først at det virker, hvorefter du fortæller at det ikke virker.
Dit problem blev jo ikke løst.
Iøvrigt, så skal du ikke manuelt* pille i pakkesystem, eller du riskerer at måtte tage konsekvensen som er reinstallation af Ubuntu.
Jeg tror at den vej du er på er en skovtur!
Prøv om det her hjælper, er du lidt heldig bliver du bedt om at kigge på licensen, eller får mulighed for at gøre det:
sudo dpkg-reconfigure oracle-jdk7-installer
parameteren --unseen-only som svarer til -u fortæller at man normalt vil blive spurgt om alt igen, hvilket er det du ønsker, så du kan svare ok til licensen.
---
Selv fra apt-get kan du få en grafisk menu frem, hvis apt-get kører i et terminalvindue:
sudo DEBIAN_FRONTEND=gnome apt-get install oracle-jdk7-installer
Du kan også lave det mere permanent ved at rekonfigurere debconf (du bliver stillet et par spørgmsmål her, svar rigtigt):
sudo dpkg-reconfigure debconf
/Lars
*:
f.eks slette filer, og rette i tekstfiler tilhørende pakkesystemet
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Hej
okay,jeg er ikke så god til udtrykke mig skriftligt.Her er hvad der kom frem ved at kører de 2 øverste koder i terminalen.
steffen@steffen-MS-7501:~$ sudo dpkg-reconfigure oracle-jdk7-installer
[sudo] password for steffen:
steffen@steffen-MS-7501:~$ sudo DEBIAN_FRONTEND=gnome apt-get install oracle-jdk7-installer
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
oracle-jdk7-installer er i forvejen den nyeste version.
0 opgraderes, 0 nyinstalleres, 0 afinstalleres og 0 opgraderes ikke.
steffen@steffen-MS-7501:~$
Der blev slet ikke reageret på det første og der kom ikke noget grafisk frem ved den anden.
I opdateringshåndteringen har jeg slået denne her fra: http://ppa.launchpad.net/webupd8team/java/ubuntu precise main
så nu kommer oracle-java7-installer ikke frem og vil installeres.Som jeg ser det er den også klar.
Mvh stefh (den glade amatør)
okay,jeg er ikke så god til udtrykke mig skriftligt.Her er hvad der kom frem ved at kører de 2 øverste koder i terminalen.
steffen@steffen-MS-7501:~$ sudo DEBIAN_FRONTEND=gnome apt-get install oracle-jdk7-installer
Opbygger afhængighedstræ
Der blev slet ikke reageret på det første og der kom ikke noget grafisk frem ved den anden.
I opdateringshåndteringen har jeg slået denne her fra: http://ppa.launchpad.net/webupd8team/java/ubuntu precise main
så nu kommer oracle-java7-installer ikke frem og vil installeres.Som jeg ser det er den også klar.
-
Stefh skrev:Hej
Opbygger afhængighedstræ
Jeg må melde pas.
Man kan sikkert løse problemet, men det er som om du ikke kan fortæller alt det du ved om dit problem, så jeg giver op.
Da vi her på forum laver frivillig support, dvs uden at få noget som helst for det, vil jeg benytte mig af min ret til at bestemme hvad jeg bruger min fritid på ved at jeg melder mig af tråden.
/Lars
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Jeg ved ikke lige hvad den fejlmelding går ud på, så lad os tage det rent praktiske.
* Virker Java nu?
* Hvis nej, så kør denne kommando, og send hele resultatet herind:
* Virker Java nu?
* Hvis nej, så kør denne kommando, og send hele resultatet herind:
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get autoremove && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
Med venlig hilsen Christian
-
- Geografisk sted: Bjerringbro
Hvis du vil køre Oracle Java kan du installere det vi ppa ... dvs med automatisk opdatering.
åben terminalen og kør disse koder een af gangen
sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java
sudo apt-get update
sudo apt-get install oracle-java7-installer
(husk at svare "yes" når du bliver spurgt om dette )
Hvis du derefter vil se hvilken java version du har installeret kan du køre denne kode i terminalen
java -version
så får du et output nogenlunde lignende
java version "1.7.0_04"
Java(TM) SE Runtime Environment (build 1.7.0_04-b20)
Java HotSpot(TM) Server VM (build 23.0-b21, mixed mode)
åben terminalen og kør disse koder een af gangen
sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java
sudo apt-get update
sudo apt-get install oracle-java7-installer
(husk at svare "yes" når du bliver spurgt om dette )
Hvis du derefter vil se hvilken java version du har installeret kan du køre denne kode i terminalen
java -version
så får du et output nogenlunde lignende
java version "1.7.0_04"
Java(TM) SE Runtime Environment (build 1.7.0_04-b20)
Java HotSpot(TM) Server VM (build 23.0-b21, mixed mode)
/Henrik
Ubuntu 20.04 64 bit
Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
Ubuntu 20.04 64 bit
Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
-
Hej
Ja ,java virker fint.Brugte denne her:sudo apt-get purge oracle-jdk7-installer && sudo apt-get install oracle-jdk7-installer
steffen@steffen-MS-7501:~$ java -version
java version "1.7.0_07"
Java(TM) SE Runtime Environment (build 1.7.0_07-b10)
Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM (build 23.3-b01, mixed mo
Efter ny installtion af 12.04 lagde jeg denne her over i ppa: http://ppa.launchpad.net/webupd8team/java/ubuntu
Så kommer der en oracle-java7-installer og skal installeres i opdateringshåndteringen.Jeg glemmer at trykke "yes" i det grafiske billede, men trykker "næste".Hver gang jeg åbner opdateringshåndteringen vil den installeres, men det kan man ikke, da jeg ikke trykkede "yes" første gang . declined"oracle binary code license for java.
Er der noget man kan gøre for at få den væk fra opdateringshåndteringen????
Ja ,java virker fint.Brugte denne her:sudo apt-get purge oracle-jdk7-installer && sudo apt-get install oracle-jdk7-installer
steffen@steffen-MS-7501:~$ java -version
java version "1.7.0_07"
Java(TM) SE Runtime Environment (build 1.7.0_07-b10)
Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM (build 23.3-b01, mixed mo
Efter ny installtion af 12.04 lagde jeg denne her over i ppa: http://ppa.launchpad.net/webupd8team/java/ubuntu
Så kommer der en oracle-java7-installer og skal installeres i opdateringshåndteringen.Jeg glemmer at trykke "yes" i det grafiske billede, men trykker "næste".Hver gang jeg åbner opdateringshåndteringen vil den installeres, men det kan man ikke, da jeg ikke trykkede "yes" første gang . declined"oracle binary code license for java.
Er der noget man kan gøre for at få den væk fra opdateringshåndteringen????