Jeg har afinstalleret gnome pauseskærm og installeret xscreensaver. Jeg vil gerne have den til at vise billeder fra min billedmappe. Men det kan jeg ikke få den til. Jeg har peget på mappen, hvorfra billederne skal hentes, men den finder ingen billeder. Hvad kan jeg have gjort forkert? Er der et eller andet, som jeg kan have overset?
Umoddelbart synes jeg, jeg har gjort alt korrekt, men måske er der et eller andet, man skal huske??
Vh
Karl
Xscreensaver
-
- Geografisk sted: Ryslinge, Fyn
Xscreensaver
Dell Ubuntu 24.04
-
Re: Xscreensaver
Virker Xscreensaver i 12.04?
Jeg har brugt den i tidligere versioner, men i 12.04 kan jeg ikke få den til at vise billeder fra min billedmappe.
Jeg har brugt den i tidligere versioner, men i 12.04 kan jeg ikke få den til at vise billeder fra min billedmappe.
Dell Ubuntu 24.04
-
Så fandt jeg to ting, man skal gøre for at få den til at virke.
1. For mig virker det ikke, når jeg er logget ind som root. Så det gør jeg ikke.
2. Xscreensaver kan ikke vise RAW-filer - selvfølgelig, og jeg havde ikke andre i min billedmappe.
Så nu fungerer det.
Karl
1. For mig virker det ikke, når jeg er logget ind som root. Så det gør jeg ikke.
2. Xscreensaver kan ikke vise RAW-filer - selvfølgelig, og jeg havde ikke andre i min billedmappe.
Så nu fungerer det.
Karl
Dell Ubuntu 24.04
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Har du prøvet om disse nævnte pakker kan hjælpe?
XScreensaver er en modulær pauseskærm og skærmlås til X11, der indeholder
mere end 200 pauseskærme.
This package contains a small selection of 3D (OpenGL) screen saver
modules from the xscreensaver collection. This package is used by both
xscreensaver and gnome-screensaver.
This is the set of GL screensavers shipped by default: antspotlight,
glblur, glcells, glmatrix, glschool, glslideshow, gltext, and hypertorus.
More GL screensavers can be found in the xscreensaver-gl-extra package.
More display modes can be found in the xscreensaver-data, xscreensaver-
data-extra and xscreensaver-gl-extra packages.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Hej
Ja, jeg har været omkring dem, men som sagt kører det fint nu. Og det er nu hyggeligt når feriebillederne kører på skærmen i baggrunden.
Vh
Karl
Ja, jeg har været omkring dem, men som sagt kører det fint nu. Og det er nu hyggeligt når feriebillederne kører på skærmen i baggrunden.
Vh
Karl
Dell Ubuntu 24.04