Når jeg mininerer en side, forsvinder den helt og der kommer ingen sider frem ved at trykke på Ctrl-Alt-Tap.
Menulinien i bunden af skærmen viser heller ikke noget. Den er helt "blank" Jeg bliver nødt til at bruge faneblade for at have flere sider åbne.
Problemet var der også inden jeg skiftede til den nye version af Ubuntu.
Min notebok Medion Akoya E5411er heller ikke helt ny (4-5 år) så måske trænger den blot til udskiftning.
Jeg har kigget på ASUS Eee Pad Transformer Prime TF201 32GB. Er det den man skal invistere i ?
Mvh
arnem
Sider forsvinder
-
- IRC nickname: arnem
- Geografisk sted: Birkerød
Sider forsvinder
Senest rettet af arnem 16. maj 2012, 09:41, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: How to be me
Re: Sider forsvinder
jeg har samme problem i min 10.4 som jeg har rodet en del med, har ikke fundet ud af hvorfor den lukker i stedet for at minimere, i 12.04 minimere den fint til det skrivebord som jeg har åbnet (altså gnome2 eller unity)
alternativt kunne du åbne et nyt skrivebord?
alternativt kunne du åbne et nyt skrivebord?
Når lejligheden byder sig.
-
- Geografisk sted: Danmark
arnem skrev:Når jeg mininerer en side, forsvinder den helt og der kommer ingen sider frem ved at trykke på Ctrl-Alt-Tap.
Menulinien i bunden af skærmen viser heller ikke noget. Den er helt "blank" Jeg bliver nødt til at bruge faneblade for at have flere sider åbne.
Problemet var der også inden jeg skiftede til den nye version af Ubuntu.
Er det hvis du aabner en side i Chrome og minimerer Chrome, du ikke kan finde Chrome igen?
Hvad gor du helt praecist for at minimere siden?
Hvis du minimerer Chrome, skulle der gerne ude i dokken i venstre side vaere et Chrome ikon med en lille hvid trekant, der peger ind paa ikonet. Hvis du klikker paa ikonet skulle du meget gerne se den side, du lige har minimeret.
Prov at trykke SUPER + W.
Det giver en oversigt over alle aabne programmer.
Hvis du ikke har aendret i genvejstasterne er SUPER din windowstast.
Hvis jeg har misforstaaet dit problem, maa du lige sige til
arnem skrev:Min notebok Medion Akoya E5411er heller ikke helt ny (4-5 år) så måske trænger den blot til udskiftning.
Jeg har kigget på ASUS Eee Pad Transformer Prime TF201 32GB. Er det den man skal invistere i ?
Jeg sidder selv med nogenlunde de samme overvejelser.
Min 5-6 aar gamle Compaq presario korer saadan set stadig fint og traekker Ubuntu 12.04 uden problemer, men jeg vil gerne have noget med bedre batterilevetid og som er lidt mere transportabelt end den nuvaerende 2,5 kilo tunge klods.
Efter at have gennemtrawlet nettet og efterfoelgende provet et par 10" netbooks, er jeg naaet frem til, at selvom de er ultraportable og kan faaes med lang batterilevetid, er 10" lige lille nok.
Jeg har faaet kortet min liste ned til to 11,6" netbooks, og er meget i tvivl om, hvilken jeg skal vaelge.
ASUS Eee PC 1225B
Lenovo ThinkPad Edge E125
Compaq Presario C700 - Ubuntu 14.04 LTS 32-bit
Lenovo Thinkpad Edge E125 - Ubuntu 14.04 LTS 64-bit
-
Hej
Nu bruger jeg mest Fiirefox som browser !
Det der præcist sker er, at når jeg trykker på minimer knappen oppe i højre hjørne (Gnome classic) så forsvinder siden og kan ikke fremkaldes igen ved tryk på Alt-tap eller super-W og der er heller ikke nogen markering i bundlinjen på at der kører et program i baggunden. Bundlinjen er altid helt "blank" (hvorfor ved jeg ikke)
Mvh
arnem
Nu bruger jeg mest Fiirefox som browser !
Det der præcist sker er, at når jeg trykker på minimer knappen oppe i højre hjørne (Gnome classic) så forsvinder siden og kan ikke fremkaldes igen ved tryk på Alt-tap eller super-W og der er heller ikke nogen markering i bundlinjen på at der kører et program i baggunden. Bundlinjen er altid helt "blank" (hvorfor ved jeg ikke)
Mvh
arnem
-
- Geografisk sted: Danmark
Jeg har lige provet med Firefox i Gnome classic, og den minimerer fint til taskbaren i bunden.
Er det kun naar du minimerer Firefox, eller er det alle programmer du minimerer, som forsvinder?
Hvis det er alt som forsvinder, kan det vaere du mangler "Window list" appletten i taskbaren.
For at tilfoje den hold SUPER+ALT nede og hojreklik i taskbaren. Vaelg "Add to Panel" og vaelg "Window list".
Er det kun naar du minimerer Firefox, eller er det alle programmer du minimerer, som forsvinder?
Hvis det er alt som forsvinder, kan det vaere du mangler "Window list" appletten i taskbaren.
For at tilfoje den hold SUPER+ALT nede og hojreklik i taskbaren. Vaelg "Add to Panel" og vaelg "Window list".
Compaq Presario C700 - Ubuntu 14.04 LTS 32-bit
-
1000 tak for hjælpen
Det var vist lige den der manglede
Mvh
arnem
Det var vist lige den der manglede