hej jeg er ret ny til ubuntu har haft det i 4 dage nu , og har genistaleret det 3 gange da der hver gang jeg har instaleret det efter et par timer er der sket en fejl, dog forskellige fejl , måske fejl 40 ,hehehe.
nå , nu er mit problem at der vil ikke komme nogen lyd når jeg starter ubuntu op og er kommet ind i systemet , den kommer med login signalet i højtaleren men når jeg er logget ind er der et rødt krydt i min taskbar over lydstyrken ...
når jeg prøver at loade lydkontrolen fra altså (ctrl+o) siger den:
Lydstyrkekontrollen fandt ikke nogen elementer og/eller enheder at kontrollere. Dette betyder at du enten ikke har de rigtige GStreamer-udvidelsesmoduler installeret, eller at du ikke har et konfigureret lydkort.
Du kan fjerne lydstyrkekontrollen fra panelet ved at højreklikke på højtaler-ikonet på panelet og vælg "Fjern fra panel".
og :
Ingen Gstreamer-moduler eller enheder til lydstyrkekontrol
..
hvordan kan jeg tilføre den gstreamer igen??
på forhånd tak en forhåbelig snart glad ubuntubruger
Gstreamer væk??
-
Re: Gstreamer væk??
Hej alle.
Jeg startede med at bruge ubuntu 8.10 her for et par dage siden. Lyden virkede fint, og jeg kunne skrue op og ned. Perfekt. Men så installerede jeg "Wine", og derefter Winamp. Det skulle jeg måske ikke have gjort, for da jeg næste gang startede computeren op igen, var der ingen lyd på mere, og jeg får nu samme fejlmeddelelser som "madsfh". Jeg har så søgt i både dette forum og på det officielle forum, og forsøgt forskellige ting uden held. Bla. har jeg fundet frem til følgende:
og derefter fandt jeg ud af dette:
Så det vil vel sige at den har fundet hardwaren, men har ikke fået installeret driveren.
Har så prøve at gøre som på hjemme siden her. Men uden held! Tvært i mod, pludselig startede computeren op i terminalen, eller i hvertfald med Det her som endelse:
Kan så se at det er mere end et år siden madsfh skrev dette indlæg, og håber derfor der er kommet mere ny hjælp til siden, som vil kunne hjælpe mig med at få lyd på igen.
På forhånd tak
Venlig hilsen AT-2100
Ps. Skal dertil sige at jeg har genindstalleret ubuntu 2 - 3 gange.
Jeg startede med at bruge ubuntu 8.10 her for et par dage siden. Lyden virkede fint, og jeg kunne skrue op og ned. Perfekt. Men så installerede jeg "Wine", og derefter Winamp. Det skulle jeg måske ikke have gjort, for da jeg næste gang startede computeren op igen, var der ingen lyd på mere, og jeg får nu samme fejlmeddelelser som "madsfh". Jeg har så søgt i både dette forum og på det officielle forum, og forsøgt forskellige ting uden held. Bla. har jeg fundet frem til følgende:
anders@anders-computer:~$ aplay -l
aplay: device_list:215: no soundcards found...
og derefter fandt jeg ud af dette:
00:1f.5 Multimedia audio controller: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM (ICH4/ICH4-L/ICH4-M) AC'97 Audio Controller (rev 03)
Subsystem: Acer Incorporated [ALI] Device 0061
Flags: medium devsel, IRQ 17
I/O ports at e000 [size=256]
I/O ports at e100 [size=64]
Memory at f0000400 (32-bit, non-prefetchable) [size=512]
Memory at f0000600 (32-bit, non-prefetchable) [size=256]
Capabilities: <access denied>
Kernel modules: snd-intel8x0
Så det vil vel sige at den har fundet hardwaren, men har ikke fået installeret driveren.
Har så prøve at gøre som på hjemme siden her. Men uden held! Tvært i mod, pludselig startede computeren op i terminalen, eller i hvertfald med Det her som endelse:
anders@anders-computer:~$
Kan så se at det er mere end et år siden madsfh skrev dette indlæg, og håber derfor der er kommet mere ny hjælp til siden, som vil kunne hjælpe mig med at få lyd på igen.
På forhånd tak
Venlig hilsen AT-2100
Ps. Skal dertil sige at jeg har genindstalleret ubuntu 2 - 3 gange.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
hej og velkommen til forum
Som du selv har bemærket er det første indlæg i denne tråd over 1 år gammel, på det tidspunkt var det 7.10 der lige var udkommet, så vi skal jo nok se det som et 8.10 problem.
Du skriver at lyden virkede før du installerede wine og winamp, jeg bruger selv wine meget og er temmeligt sikker på, at det ikke er det der har ændret på din lydopsætning, det er sandsynligvis noget med at winamp er gået ind og ødelagt nogle af indstillingerne, den fejlmelding om Gstreamer-moduler kan vi muligvis løse ved at du går ind i programmer>tilføj-fjern og søger efter "Gstreamer", i feltet "show" skal du sætte den på "all available applications", der er 6 pakker fra Gstreamer og jeg har selv dem alle, og nu du er inde og installere vil jeg anbefale dig at du også installere pakke "Ubuntu restricted extras", det er en samlet pakke med mange af de codecs-flash-java osv. man skal bruge.
De geninstalleringer du beskriver formoder jeg er FØR du fik dette problem (eller ?)
PS: i stedet for winamp vil jeg anbefale dig VLC media player, den afspiller stort set alt og er nem at bruge.
Som du selv har bemærket er det første indlæg i denne tråd over 1 år gammel, på det tidspunkt var det 7.10 der lige var udkommet, så vi skal jo nok se det som et 8.10 problem.
Du skriver at lyden virkede før du installerede wine og winamp, jeg bruger selv wine meget og er temmeligt sikker på, at det ikke er det der har ændret på din lydopsætning, det er sandsynligvis noget med at winamp er gået ind og ødelagt nogle af indstillingerne, den fejlmelding om Gstreamer-moduler kan vi muligvis løse ved at du går ind i programmer>tilføj-fjern og søger efter "Gstreamer", i feltet "show" skal du sætte den på "all available applications", der er 6 pakker fra Gstreamer og jeg har selv dem alle, og nu du er inde og installere vil jeg anbefale dig at du også installere pakke "Ubuntu restricted extras", det er en samlet pakke med mange af de codecs-flash-java osv. man skal bruge.
Skal dertil sige at jeg har genindstalleret ubuntu 2 - 3 gange.
De geninstalleringer du beskriver formoder jeg er FØR du fik dette problem (eller ?)
PS: i stedet for winamp vil jeg anbefale dig VLC media player, den afspiller stort set alt og er nem at bruge.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Geografisk sted: Køge
Hvis det skal være en winamp-ligende program, så skal du bruge audacious (er i tilføj/fjern).
-
Okay... Det er MEGET mærkeligt!!! Efter at have været på arbejdet hele dagen, og tændte computeren da jeg kom hjem, så virkede lyden igen.. Forstår jeg slet ikke.. Har intet gjort siden i går! mystisk! Men tror nu alligevel jeg vil installere de programme som "christian.arvai" beskirver.
Tak for jeres svar og hjælp, og tror nu jeg vil installere audacious i stedet for winamp, bare for at være sikker
Vh. AT-2100
Ps. Så genindstallerede jeg Ubuntu 8.10 efter lyden forsvandt, da jeg håbede på at det kunne fixe lyden
Tak for jeres svar og hjælp, og tror nu jeg vil installere audacious i stedet for winamp, bare for at være sikker
Vh. AT-2100
Ps. Så genindstallerede jeg Ubuntu 8.10 efter lyden forsvandt, da jeg håbede på at det kunne fixe lyden