Hejsa,
Jeg har lige fået upgraderet til Ubuntu version 12.04 og er stødt på et problem jeg ikke havde i version 11.10.
Jeg kører med 2 skærme og af en eller anden grund så har jeg med v. 12.04 nu to unity stolper. En unity stolpe i venstre side af hver af mine skærme. De to unity stolper virker tilsynladende uafhængigt af hinanden da jeg kan kun den ene popper frem af gangen når jeg kører musen op i venstre hjørne af den pågældende skærm. Når jeg flytter en ikon rundt i den ene stolpe, så bliver ikonet også flyttet i den anden stolpe (kan jeg se når jeg kigger i den anden stolpe).
Jeg vil dog gerne af med stolpen på den ene skærm - selvfølgelig på den skærm jeg har stående til højre for den venstre skærm. Problemet og grunden til at jeg gerne af med den ene (højre) stolpe er at jeg hænger fast i stolpen med musen og skal "hive ekstra" for at komme forbi stolpen. Det sker både når jeg bevæger musen forbi stolpen fra den ene og den anden side og med og uden noget i "hånden/musen".
Er der en herinde som har en idé til hvordan man fjerner den ene stolpe så man kun har den i venstre side på den venstre skærm?
Yeps, lyder måske som et underligt problem...
På forhånd mange tak.
Musen hænger fast i Unity-stolpen ved brug af 2 skærme
-
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Musen hænger fast i Unity-stolpen ved brug af 2 skærme
Åben særm indstillinger og slå "klæbekant" fra. Her kan du også vælge hvilken skærm du vil have opstarteren på.
-
Re: Musen hænger fast i Unity-stolpen ved brug af 2 skærme
AJenbo skrev:Åben særm indstillinger og slå "klæbekant" fra. Her kan du også vælge hvilken skærm du vil have opstarteren på.
Uha, det hjalp skam
Dejligt at jeg bevæge mig rundt nu uden at klæbe fast.
Takker mange gange for hjælpen.