Hej.
Som total ny Linux bruger kunne jeg godt tænke mig at vide hvad der er in at bruge på maskinen af diverse afspilningsprogrammer og andet gøgl. Det skal være stabile programmer der ikke laver lort i systemet eller som kun fungerer halvt.
Takker på forhånd.
Jeg leder efter fede funktioner
-
Hilsen Kim.
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Re: Jeg leder efter fede funktioner
Her er lidt nyttigt:
Lyd og Video:
Amarok
Rythmbox
XMMS
VLC
Internet:
Firefox / Swiftfox
Opera
Grafik:
The GIMP
Resten kommer an på hvad du er vant til fra Windows.
Lyd og Video:
Amarok
Rythmbox
XMMS
VLC
Internet:
Firefox / Swiftfox
Opera
Grafik:
The GIMP
Resten kommer an på hvad du er vant til fra Windows.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
Jeg er bare vant til det sædvanlige i Windows. Nero, Mediaplayer, mediacenter og måske flere.
Men det der Amarok har jeg ikke forstået hvordan man bruger.
Men kan du give en beskrivelse af de programmer?
Men det der Amarok har jeg ikke forstået hvordan man bruger.
Men kan du give en beskrivelse af de programmer?
Hilsen Kim.
-
- Geografisk sted: Valby
Amarok: Hvis du lægger al din musik ind i én mappe og beder amarok om at skanne denne mappe, vil den gøre det jævnligt. Det er et dejligt program. Du kan søge efter sange i dit bibliotek, finde CD-covers, se sangtekster og wikipediainformation om kunstnere. Værd at sætte sig ind i... Et af mine absolutte yndlingsprogrammer i Linux.
Kopete: Jeg har ofte oplevet at pidgin smider mig af MSN, og derfor hader jeg programmet, selvom det med et enkelt design blender fint ind i Ubuntu visuelt. Jeg bruger Kopete (KDE-baseret), fordi det er stabilt. Endnu engang er der masser af konfigurationsmuligheder.
K3b fungerer meget som Nero. Jeg har aldrig haft problemer i dette program, som indeholder et væld af gode funktioner kombineret med overskuelighed.
Man kan måske høre, at jeg er tidligere KDE-bruger, men disse tre programmer er altså gode.
Og spil til tidsfordriv: Frozen Bubbles og Planet Penguin Racer er sjove. Både for børn og voksne.
Hvis du installerer KDE-programmer, vil du sikkert bliver irriteret over, at de er på engelsk. Fortvivl ej. Gå ind i system ->administration -> Sprogunderstøttelse og *pling*: Ubuntu oplyser dig om, at du mangler nogle sprogpakker, og spørger om du vil installere.
Og så selvfølgelig ies4linux. Supernem måde at installere Internet Explorer 6. fordi nogle sider bare ikke kan vises i andre browsere. Det er selvfølgelig Microsofts skyld. ies4linux findes på:
http://www.tatanka.com.br/ies4linux/page/Installation:Ubuntu
Ellers prøv at installere forskellige programmer og se hvilke du foretrækker og slet resten
Kopete: Jeg har ofte oplevet at pidgin smider mig af MSN, og derfor hader jeg programmet, selvom det med et enkelt design blender fint ind i Ubuntu visuelt. Jeg bruger Kopete (KDE-baseret), fordi det er stabilt. Endnu engang er der masser af konfigurationsmuligheder.
K3b fungerer meget som Nero. Jeg har aldrig haft problemer i dette program, som indeholder et væld af gode funktioner kombineret med overskuelighed.
Man kan måske høre, at jeg er tidligere KDE-bruger, men disse tre programmer er altså gode.
Og spil til tidsfordriv: Frozen Bubbles og Planet Penguin Racer er sjove. Både for børn og voksne.
Hvis du installerer KDE-programmer, vil du sikkert bliver irriteret over, at de er på engelsk. Fortvivl ej. Gå ind i system ->administration -> Sprogunderstøttelse og *pling*: Ubuntu oplyser dig om, at du mangler nogle sprogpakker, og spørger om du vil installere.
Og så selvfølgelig ies4linux. Supernem måde at installere Internet Explorer 6. fordi nogle sider bare ikke kan vises i andre browsere. Det er selvfølgelig Microsofts skyld. ies4linux findes på:
http://www.tatanka.com.br/ies4linux/page/Installation:Ubuntu
Ellers prøv at installere forskellige programmer og se hvilke du foretrækker og slet resten
-
Tak for infoen.
Håber da at der er flere programmer der er værd at se på?
Håber da at der er flere programmer der er værd at se på?
Hilsen Kim.
-
- Geografisk sted: Dragør, Vestamager, København
Når man nu har Gnome environment, er der også en masse velfungerende applications hertil.
I stedet for Amarok kan Exaile bruges. Jeg har tidligere brugt Amarok, men synes at Exaile er mere brugervenligt. Interfacet gør op for de meget få ekstra funktioner, som Amarok har i forhold til Exaile.
Jeg har aldrig prøvet Kopete, men synes at Pidgin gør et fremragende arbejde. Har aldrig haft problemer med det, og interfacet er overskueligt.
Til brænding på diske har Gnomes file manager (Nautilus) en sådan funktion, som fungerer udemærket.
Derudover anbafaler jeg Deluge til Bittorrent. Jeg konverterede fra Azureus til Deluge, og har ikke været skuffet.
Af browser kan Epiphany bruges som alternativ for Firefox.
Og spil; Jeg anbefaler disse:
lbreakout2
Supertux
Frozen Bubble
Wormux
X-moto
I stedet for Amarok kan Exaile bruges. Jeg har tidligere brugt Amarok, men synes at Exaile er mere brugervenligt. Interfacet gør op for de meget få ekstra funktioner, som Amarok har i forhold til Exaile.
Jeg har aldrig prøvet Kopete, men synes at Pidgin gør et fremragende arbejde. Har aldrig haft problemer med det, og interfacet er overskueligt.
Til brænding på diske har Gnomes file manager (Nautilus) en sådan funktion, som fungerer udemærket.
Derudover anbafaler jeg Deluge til Bittorrent. Jeg konverterede fra Azureus til Deluge, og har ikke været skuffet.
Af browser kan Epiphany bruges som alternativ for Firefox.
Og spil; Jeg anbefaler disse:
lbreakout2
Supertux
Frozen Bubble
Wormux
X-moto
-
- Geografisk sted: Valby
Det er smag og behag. Jeg skelner ikke så meget mellem gnome og kde. Jeg bruger bare de programmer, som jeg synes er de bedste, uanset deres tilknytning til KDE eller Gnome. Så jeg vælger ikke at vælge lejr, for både Gnome og KDE har sine fordele.
Det er styrken ved linux. Friheden til selv at vælge
Det bedste råd må vel være at prøve sig frem...
Det er styrken ved linux. Friheden til selv at vælge
Det bedste råd må vel være at prøve sig frem...
-
Tja, jeg er ligeglad, så længe programmerne ikke ligger computeren ned
Hilsen Kim.