Udgivelsen af Mass Effect 3

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3652
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Udgivelsen af Mass Effect 3

Indlæg af NickyThomassen »

http://www.gametrailers.com/video/take-earth-mass-effect/727083

Efter sin udgivelse den 6. i næste måned kan det godt være, at der går nogle uger før i hører fra mig igen :D

Mass Effect er en trilogi af computerspil som så dagens lys i 2007. Det var fra starten af planlagt at det skulle strække sig over 3 spil, så nummer 2 er en direkte forlængelse af nummer 1, og det samme er annonceret med nummer 3. Man spiller som soldat nogle hundrede år i fremtiden, efter at mennesket er blevet en rumfarende race, og spillet er på én og samme tid et klassisk skydespil og et rollespil. Dvs. at nogle af de handlinger man tager ændrer spillet, og tager man for mange dårlige beslutninger, så taber man spillet helt, eller kan ikke gennemføre det.

Man kæmper imod nogle meget gamle og ekstremt stærke maskiner, som med jævne mellemrum udrydder alt liv i galaksen. Man ved endnu ikke hvorfor de gør det, men man kan vælge at bekæmpe dem som god eller ond, og ret overraskende opnår man faktisk lige gode resultater, lige meget hvad man vælger.

Spillets koncept er ret unikt, og det affødte fra starten af en del opmærksomhed. Der er lavet flere spil med varierende succes efter samme opskrift, adskillige bøger er udgivet og man snakker endda om en spillefilm (omend min erfaring er at de sjældent kan retfærdiggøre stemningen i et spil).

Med en gennemspilstid på cirka 25 timer for det første spil, og cirka 40 timer for det andet spil (hvis man gennemspiller alt), er spillene for mit vedkomne kun overgået af Half Life 2 i længde, og med så lange spil er det virkelig en oplevelse at gennemføre dem.