Netbank virker ikke mere (Alm brank) Emnet er løst

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
handyman
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. feb 2012, 20:41

Netbank virker ikke mere (Alm brank)

Indlægaf handyman » 11. feb 2012, 21:10

Hej
Almbrand bank Netbank virker ikke i Chromium . Har ikke andre browsere installeret.
Det der ikke virker er at dialog boksen til at godkende betalingen ikke kommer op.
Jeg mener at det har virket, men vi er ikke 100% sikre, min hukommelse for den slags historik er bare ekstrem dårlig.

Jeg er nybegynder, dog lidt vant til at bruge linux kommando linje bare første gang jeg selv skal administrere en Linux.
Installere ubuntu Maverick Meerkat 10.10 omkring 1 jan, da jeg har en defekt Windos 7 installation og vi blev meget trætte af den. nb Engelsk version , jeg bruge konsekvens kun engelske versioner af Windows, så derfor også valgt engelsk Ubuntu, kan ikke huske om der findes en dansk.
Alt virkede perfekt inkl netbank hos alm brand bank (mener jeg men som sagt ikke 100% sikker).
Jjeg har nemlig en laptop med window7 som bare virker og jeg kan have brugt den til regningerne.

Min Kone Anne var også glad Ubuntu, hurtig boot på 60 sek (bios bruge de 30).
Jeg har haft meget travlt på arbejde og har derfor ikke brugt Ubuntu maskinen et stykket tid. Anne har brugt den en del.
Anne kom nu og sagde at hun ikke kunne betale en regning. Hun kan heller ikke huske om hun har betalt nogen i Ubuntu.

Der er foretaget updates: 1 jan, 17 januar og igen i dag.

Alm brand bank kræver siger man skal bruge sun java. Det ser ud til at Ubuntu ikke gør det, fandt en lang sudo (ved godt hvad det) kommando her på forum som skulle installer sun java, men den meldte fejl.

Jeg mangler overblikket til at løse dette, kan det overhoved løses?

handyman
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. feb 2012, 20:41

Re: Netbank virker ikke mere (Alm brank)

Indlægaf handyman » 11. feb 2012, 22:05