Hey hey!
Har lige installeret Ubuntu igår, og er i gale jeg er vild med det, installationen forløb nogenlunde uden problemer, og Ubuntu fungerer fint sammen med mit Windows Vista. Indtil igår aftes kørte Ubuntu selv også fint uden problemer, men pludslig begyndte ubuntu at droppe min netværksforbindelse. Jeg er ret overbevist om at det ikke har noget at gøre med rettigheder, da jeg kan gå på internettet de første 2 minutter efter jeg er logget ind, men lige pludseligt stopper den med at hente data fra nettet (typisk under plug-in installation i Firefox, eller under "apt-get .... ...." funktionen. Hvorfor sker det her? HJÆLP! Jeg kan pænt godt li' Linux så vil meget gerne ha løst det her lille "setback".
Med Venlig Hilsen.
Internet/Netværk slår fra efter 5 Min...! (Newbie)
-
- Geografisk sted: Randers
-
- Geografisk sted: Valby
Hvilket netkort bruger du?
Prøv at taste
i terminalen. Der kommer en masse tekst, men et eller andet sted, står der hvilket trådløst chipset/kort, du bruger. Post output til forum.
Prøv at taste
Kode: Vælg alt
lspci
i terminalen. Der kommer en masse tekst, men et eller andet sted, står der hvilket trådløst chipset/kort, du bruger. Post output til forum.
-
Jeg bruger et onboard Realtek RTL8111/8168B Gigabit Ethernet kort, jeg har surfet lidt rundt i forums på siden og fandt ud af at andre havde haft samme problem, hvorefter jeg fandt en guide til at installere nye drivere til kortet, men det har haft absolut ingen effekt... når jeg booter in i windows først og går tilbage til Ubuntu, uden at slukke for min pc, kun reboot, så virker det, ihvertfald en halv times tid, men før eller senere er det som om den går idle og bare stopper med at hente informationer...
men jeg prøver lige at boote ind i ubuntu og poste resultaterne fra "lspci".
vil også lige sige at jeg ikke bruger trådløst net, det hele er kablet.
men jeg prøver lige at boote ind i ubuntu og poste resultaterne fra "lspci".
Kode: Vælg alt
zeb@ZEBMaskinen:~$ lspci
00:00.0 Host bridge: Intel Corporation 82945G/GZ/P/PL Memory Controller Hub (rev 02)
00:01.0 PCI bridge: Intel Corporation 82945G/GZ/P/PL PCI Express Root Port (rev 02)
00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) High Definition Audio Controller (rev 01)
00:1c.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) PCI Express Port 1 (rev 01)
00:1c.1 PCI bridge: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) PCI Express Port 2 (rev 01)
00:1d.0 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB UHCI Controller #1 (rev 01)
00:1d.1 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB UHCI Controller #2 (rev 01)
00:1d.2 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB UHCI Controller #3 (rev 01)
00:1d.3 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB UHCI Controller #4 (rev 01)
00:1d.7 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB2 EHCI Controller (rev 01)
00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801 PCI Bridge (rev e1)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation 82801GB/GR (ICH7 Family) LPC Interface Bridge (rev 01)
00:1f.1 IDE interface: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) IDE Controller (rev 01)
00:1f.2 IDE interface: Intel Corporation 82801GB/GR/GH (ICH7 Family) SATA IDE Controller (rev 01)
00:1f.3 SMBus: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) SMBus Controller (rev 01)
01:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller (rev 01)
03:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation G80 [GeForce 8800 GTS] (rev a2)
04:02.0 FireWire (IEEE 1394): VIA Technologies, Inc. IEEE 1394 Host Controller (rev 46)
vil også lige sige at jeg ikke bruger trådløst net, det hele er kablet.
ZEB!
-
Det problem har jeg aldrig hørt om. puha... Håber der er nogle herinde, der kan hjælpe dig
-
-
hmm, prøver at lege lidt mere med det, har også haft nogen problemer med tcpip.sys filen i mit Vista...
håber godt nok nogen finder en løsning, det er meget anstrengende at skulle ind i windows hver gang nettet flopper
men tak for hjælpen
håber godt nok nogen finder en løsning, det er meget anstrengende at skulle ind i windows hver gang nettet flopper
men tak for hjælpen
ZEB!
-
Øh... prøv lige at regne din timeløn ud. Hvorfor køber du ikke bare et nyt LAN-kort på dba.dk eller edbpriser.dk. De koster jo ikke en skid...
-
tjoh, økonomiske restriktioner gør dog at det er billigere at arbejde gratis på min egen PC, end at købe nyt lort, når det gerne skulle virke jo, og også har gjort det.
For øvrigt er jeg kommet lidt videre, ifup og ifdown kommandoerne gav mig det indtryk at mit netværkskort slukker... resultatet var at den sagde eth0 not configured... og så ku den pludslig ikk liste nogen informationer om kortet... da jeg gik i windows igen ku den heller ikk bruge kortet, men da jeg genstartede virkede det...
Det virker lidt på mig som om at "noget" fortæller netværkskortet at det skal slukke? lyder det som en mulighed?
For øvrigt er jeg kommet lidt videre, ifup og ifdown kommandoerne gav mig det indtryk at mit netværkskort slukker... resultatet var at den sagde eth0 not configured... og så ku den pludslig ikk liste nogen informationer om kortet... da jeg gik i windows igen ku den heller ikk bruge kortet, men da jeg genstartede virkede det...
Det virker lidt på mig som om at "noget" fortæller netværkskortet at det skal slukke? lyder det som en mulighed?
ZEB!
-
Der er masser med de samme problemer, men ikke rigtig nogen løsning at finde på nettet (eller jeg kan ikke ).
Måske skulle du også overveje at tjekke bugrapporter eller oprette én selv...
Måske skulle du også overveje at tjekke bugrapporter eller oprette én selv...
-
hvordan eller hvorhenne opretter man en "bugreport"...?
Er der nogen der har/ har hørt om et program til linux ala. "Windows Netværksdiagnosticering"??, da det som regelt løser forbindelsesproblemerne.
Altså et prg, som analyserer dit netværk, og genskaber tabte forbindelser.
Håber sku nogen ved hvad jeg snakker om... hehe...
Og tak til jer der har forsøgt at hjælpe.
Er der nogen der har/ har hørt om et program til linux ala. "Windows Netværksdiagnosticering"??, da det som regelt løser forbindelsesproblemerne.
Altså et prg, som analyserer dit netværk, og genskaber tabte forbindelser.
Håber sku nogen ved hvad jeg snakker om... hehe...
Og tak til jer der har forsøgt at hjælpe.
ZEB!
-
https://bugs.launchpad.net/ubuntu
I øvrigt. Du skal arbejde som flaskedreng i to timer for at få råd til et netværkskort. hvor lang tid har du brugt indtil videre?
Ja, jeg skal vel heller ikke snakke. Bruger alt for meget tid på dette forum
Hvis du kender en med en gammel computer, kan du måske få et kort smidt i nakken.
I øvrigt. Du skal arbejde som flaskedreng i to timer for at få råd til et netværkskort. hvor lang tid har du brugt indtil videre?
Ja, jeg skal vel heller ikke snakke. Bruger alt for meget tid på dette forum
Hvis du kender en med en gammel computer, kan du måske få et kort smidt i nakken.