volume knapperne virker ikke (xfce,alsa,usb sound blaster9

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
gasolin
Geografisk sted: Ny assens kommune

volume knapperne virker ikke (xfce,alsa,usb sound blaster9

Indlæg af gasolin »

Jeg vil gerne bruge xfce istedet for kde da xfce bruger færrer ressourcer end kde og er derfor lidt hurtigere MEN med xfce,alsa (pulseaudio skulle også være installeret men der bruges alsa plugin i firefox) og mit usb creative sound blaster lydkort kan jeg ikke bruge volume knapperne på min bærbar (virker med kde som er på harddisken xubuntu= live cd).

FN + F11 og F12, touch displayet på min bærbar og volumen knappen på usb lydkortet virker kun med det indbygget kort i min bærbar (de skruer kun op for lyden på det indbygget lydkort), men det er deaktiveret i pavucontrol panelet.

Kan jeg få volume kanpperne til at virke så de skruer op,ned for lyden der går i gennem mit usb lydkort ?

Tillægsspørgsmål :

Hvorfor stor forskel er der på performance,hastigheden på kubuntu og xubuntu (tænker ikke på hvor meget ram der bruges, for jeg har 4 gb ram som er nok til det jeg bruger min computer til), for er der ikke nogen mærkbar forskel, behøver jeg ikke bruger tid på at få volume knapperne til at virke med xfce.

Synes bare at alle siger xfce er et meget hurtigt de hvor kde og gnome er de langsomste(synes da også selv at xfce er hurtig men er der så stor forskel i forhold til kde at man kan mærke forskllen på en hurtig bærbar?)