Hej
Jeg kører Windows 7 lige nu men vil gerne gå over til Ubuntu på vores mediecentrer men vi skal bruge det til Web tv såsom , NUTV, ViaPlay, Sputnik, DR.NU , virker disse på Ubuntu ?
Hvilke Web tv kan man se med Ubuntu ?
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Hvilke Web tv kan man se med Ubuntu ?
Jeg kender kun to af de tjenester du nævner: DR.NU og Sputnik.
DR virker.
Sputnik virker ikke.
Eller mere teknisk:
Flash (adobe) virker.
Silverlight (microsoft) virker ikke.
Har du ikke en ubuntu installation nu (jeg noterer mig at du har postet 16 gange)? Så kan du jo bare prøve.
EDIT: Jeg kunne lige se på det hersens NU.tv at de også bruger Silverlight teknologien, så det virker heller ikke.
Og vupti, det samme hos Via-tingen. Virker ikke - bruger silverlight.
PS: Til nørderne. Ja, jeg er godt klar over et der findes en slags erstatning for silverlight til linux (moonlight). Men det er altså ikke modent til brug i et mediecenter.
PPS: Zattoo virker. Flash!
DR virker.
Sputnik virker ikke.
Eller mere teknisk:
Flash (adobe) virker.
Silverlight (microsoft) virker ikke.
Har du ikke en ubuntu installation nu (jeg noterer mig at du har postet 16 gange)? Så kan du jo bare prøve.
EDIT: Jeg kunne lige se på det hersens NU.tv at de også bruger Silverlight teknologien, så det virker heller ikke.
Og vupti, det samme hos Via-tingen. Virker ikke - bruger silverlight.
PS: Til nørderne. Ja, jeg er godt klar over et der findes en slags erstatning for silverlight til linux (moonlight). Men det er altså ikke modent til brug i et mediecenter.
PPS: Zattoo virker. Flash!
-
- Admin
- IRC nickname: nicky
- Geografisk sted: 192.168.20.42
zob skrev:PS: Til nørderne. Ja, jeg er godt klar over et der findes en slags erstatning for silverlight til linux (moonlight). Men det er altså ikke modent til brug i et mediecenter.
Jeg skal ikke kunne svarer på om Moonlight er modent til brug, men det understøtter ihvertfald ikke DRM (Digital Rights Management = licensstyring), og så længe det ikke gør det, så virker det ikke med kanaler som Sputnik der bruger DRM.
Vi havde det faktisk oppe og vende for ikke så længe siden:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=14861&p=97072&hilit=moonlight#p98036
-
Ok tak tak svarene, så må jeg vente lidt endnu men at smide det på mit mediecenter desværre , er igang med at teste det på en anden pc dog men håber da at de alle får lavet en løsning så deres Web tv kan ses på alle 3 platforme.