youtube hakker lidt...

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
CDJ

youtube hakker lidt...

Indlæg af CDJ »

Hej
Jeg har lige installeret ubuntu 11.10 og det kører fint, bortset fra at f.eks. videoer på youtube hakker lidt, selvom den loader hurtigt nok. Jeg har forsøgt at aktivere driver i 'yderligere drivere' men den skriver:

Ingen proprietære drivere i brug på dette system:
- ATI/AMD propritær FGLRX grafikdriver (opdateringer efter udgivelse)
- ATI/AMD proprietær FGLRX-grafikdriver

Den nederste kan jeg godt aktivere, men hvis jeg lukker programmet og åbner igen bliver ved med at være u-aktiveret. Til den øverste får jeg denne fejlmeldelse: /var/log/jockey.log

Det er en Lenovo x100e laptop og mit grafikkort hedder ifølge sysinfo
ATI Technologies Inc RS780M/RS780MN [Radeon HD 3200 Graphics] (prog-if 00 [VGA controller])
Hvad skal jeg gøre?

VH Claus
Jesper Tage
IRC nickname: Tage

Re: youtube hakker lidt...

Indlæg af Jesper Tage »

Det kan måske, værer et flash driver problem.. Hvordan har du installeret dit flash ?

Prøv at smid denne kode i terminalen...

Det er et script, der sletter alle dine flash versioner, og installer dem du skal bruge.

Kode: Vælg alt

if [[ `uname -m` == 'x86_64' ]]; then sudo apt-get remove -y --purge flashplugin-installer flashplugin-downloader flashplugin-nonfree gnash gnash-common libflashsupport mozilla-plugin-gnash nspluginwrapper swfdec-mozilla adobe-flashplugin && sudo rm -f /usr/lib/mozilla/plugins/*flash* ~/.mozilla/plugins/*flash*so /usr/lib/firefox-addons/plugins/libflashplayer.so /usr/lib/mozilla/plugins/libflashplayer.so ~/.wine/dosdevices/c:/windows/system32/Macromed/Flash /usr/lib/chromium-browser/plugins/libflashplayer.so /usr/lib/flashplugin-installer/libflashplayer.so /usr/share/ubufox/plugins/libflashplayer.so && sudo dpkg -r --force-remove-reinstreq flashplugin-nonfree && sudo apt-get install -y flashplugin-installer && sudo ln -s /usr/lib/mozilla/plugins/flashplugin-alternative.so /usr/lib/firefox-addons/plugins/libflashplayer.so && sudo apt-get autoremove -y --force-yes && sudo apt-get update -y && sudo apt-get upgrade -y ; else sudo apt-get remove -y --purge flashplugin-installer flashplugin-downloader flashplugin-nonfree gnash gnash-common libflashsupport mozilla-plugin-gnash nspluginwrapper swfdec-mozilla adobe-flashplugin && sudo rm -f /usr/lib/mozilla/plugins/*flash* ~/.mozilla/plugins/*flash*so /usr/lib/firefox-addons/plugins/libflashplayer.so /usr/lib/mozilla/plugins/libflashplayer.so ~/.wine/dosdevices/c:/windows/system32/Macromed/Flash /usr/lib/chromium-browser/plugins/libflashplayer.so /usr/lib/flashplugin-installer/libflashplayer.so /usr/share/ubufox/plugins/libflashplayer.so && sudo dpkg -r --force-remove-reinstreq flashplugin-nonfree && sudo apt-get install -y adobe-flashplugin && sudo ln -s /usr/lib/mozilla/plugins/flashplugin-alternative.so /usr/lib/firefox-addons/plugins/libflashplayer.so && sudo apt-get autoremove -y --force-yes && sudo apt-get update -y && sudo apt-get upgrade -y ;fi