Ubuntu 11.10 - fejl ved installation af sprogpakker

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Duplo

Ubuntu 11.10 - fejl ved installation af sprogpakker

Indlæg af Duplo »

Kære Ubuntu-folk,

Jeg har forsøgt at geninstallere Ubuntu 11.10 på min netbook, men installationen bliver hver gang afbrudt under "Installation af sprogpakker". Jeg har tidligere kunne køre Ubuntu på denne computer.

Jeg har prøvet at downloade en ny iso-fil, da jeg tænkte, at den kunne være beskadiget, men problemet er der fortsat. Jeg har også prøvet at installere version 11.04, men også her bliver installationen afbrudt under "Installation af sprogpakker" og jeg får følgende fejlmeddelelse:

Der opstod en fejl under installationen af pakker:

E:Sub-process/usr/bin/dpkg returned an error code (1)

Følgende pakker er i en beskadiget tilstand:

libreoffice-impress, libreoffice-gtk, libreoffice-calc, python-uno, libreoffice-gnome, libreoffice-writer, libreoffice-math, libreoffice-base-core

Håber der er nogen, som har en ide til, hvad jeg kan gøre. Jeg er nybegynder inden for Ubuntu, så håber I vil bære over med mig.

Mvh
Duplo
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Ubuntu 11.10 - fejl ved installation af sprogpakker

Indlæg af Stra »

Hej og velkommen i forum

Prøv at køre denne kode

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --configure -a  && sudo apt-get update -y && sudo apt-get upgrade -y && sudo apt-get autoclean && sudo apt-get install language-pack-da
den reparerer dine ødelagtepakker, opgraderer, opdaterer og instllere din danske sprogpakke.

Efterfølgende, skal køre sprogopdateringen for at tjekke om alt er installeret.
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Duplo

Indlæg af Duplo »

Hej Stra, tak for hurtigt svar og velkomst.

Det er faktisk lykkedes mig at gennemføre installationen i mellemtiden. Prøvede igen og igen (den eneste metode, jeg kunne tænke mig til) og pludselig lykkedes det.

Umiddelbart ser det hele ud til at fungere, men jeg undrer mig over, hvad problemet har været. Kan jeg have fordel af at køre din kode nu, eller er det spild nu hvor det virker?
thj01
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af thj01 »

Nogle gange gør internettet bare knuder.

stra's kommando bør kun være nødvendig, hvis der er noget galt med apt. Og det virker mere som internethikke hos dig ;)
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
Duplo

Indlæg af Duplo »

Okay, det var nok det, der var problemet. Tak for hjælpen under alle omstændigheder.